افزایش ۴.۵ درصدی جمعیت اصفهان / علی و فاطمه بیشترین فراوانی در انتخاب نام را داشته است

سرپرست اداره کل ثبت‌ احوال استان اصفهان گفت: جمعیت استان اصفهان در ابتدای سال جاری برابر با پنج میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۸ نفر ثبت شده است که در مقایسه با سرشماری سال ۹۵، حدود ۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مجتبی یکتامنش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آماری از جمعیت استان اصفهان اظهار کرد: جمعیت استان اصفهان در ابتدای سال جاری برابر با ۵ میلیون و ۳۴۹ هزار و ۸۱۸ نفر ثبت شده است که در مقایسه با سرشماری سال ۹۵، حدود ۴.۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد، همچنین به صورت تخمینی ۱۳ درصد از جمعیت استان اصفهان را سالمندان بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند.

وی افزود: استان اصفهان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل‌تر، هشت درصد کاهش ولادت، ۲۵ درصد کاهش فوت، ۱۰ درصد کاهش ازدواج و دو درصد کاهش طلاق را تجربه کرده است.

سرپرست اداره‌کل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: نسبت جنسی ولادت در سال ۱۴۰۱ برابر با ۱۰۵ (به ازای هر ۱۰۵ ولادت پسر، ۱۰۰ ولادت دختر) بوده است، همچنین در سه ماهه ابتدای سال جاری، نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱، هفت درصد کاهش ولادت مشاهده شده است.

وی با اشاره به آمار ولادت دوقلوزایی و سه‌قلوزایی در استان اصفهان ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ در این استان، ۱۰۰۲ مورد دوقلوزایی و ۳۹ مورد سه‌قلوزایی ثبت شده است.

یکتامنش گفت: شاخص باروری استان اصفهان ۱.۳ درصد است که نشان‌دهنده مقدار مورد انتظار فرزندآوری برای زنان در سن باروری است، این شاخص در سطح جایگزینی باید برابر با ۲.۱ درصد باشد، این به این معنا است که هر زوج، به جای خود، دو نفر را به جمعیت کشور اضافه کرده باشد.

وی با اشاره به بیشترین اسامی انتخابی برای دختران و پسران توسط والدین اصفهانی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ نام‌های علی و فاطمه بیشترین فراوانی در انتخاب نام در استان اصفهان را داشته است.

کد خبر 673622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.