شگفتی‌سازی و قهرمانی غیرمنتظره بانوی تنیسور اهل جمهوری‌چک در ویمبلدون

مارکتا وندروسووا تنیسور اهل جمهوری‌چک با پیروزی مقابل انس جابر به قهرمانی رقابت‌های ویمبلدون دست پیدا کرد و تاریخ‌ساز شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مارکتا وندروسووا تینسور اهل جمهوری‌چک در فینال رقابت‌های تنیس ویمبلدون در بخش زنان، به‌مصاف انس جابر تنیسور اهل تونس که سال گذشته هم به فینال رسیده بود، رفت و موفق شد در دو ست پیاپی برابر بخت پنجم قهرمانی به برتری رسیده و عنوان قهرمانی رقابت‌ها را از آن خود کند.

وندروسووا در ست نخست این مسابقه دو مرتبه از حریف قدرتمند تونسی عقب افتاد، اما در نهایت با گرفتن چهار گیم متوالی، شش بر چهار پیروز ست اول شد.

در ست دوم، جابر که نمی‌خواست برای دومین دوره متوالی قهرمانی را از دست بدهد، به‌رغم شروع بد و بریک شدن، سه گیم متوالی را از حریف آن‌سید خود گرفت، اما مجدداً اسیر بازگشت وندروسووا شد تا بار دیگر تنیسور اهل چک، شش بر چهار برنده ست دوم شده و عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کند.

وندروسووا پس از اِما رادوکانو در سال ۲۰۲۱، جدیدترین تنیسوری است که موفق شده بدون قرار داشتن در یکی از ۳۲ سید اول مسابقات، عنوان قهرمانی یک گرنداسلم را از آن خود کند.

همچنین این تنیسور ۲۴ ساله می‌تواند برای اولین‌بار در دوران ورزشی خود در رده‌بندی روز دوشنبه به جمع ۱۰ تنیسور برتر دنیا راه پیدا کند.

کد خبر 673598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.