آبیاری فضای سبز گرگان با شبکه آب خام انجام می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان گفت: بیش از ۹۰ درصد آبیاری سطح فضای سبز شهری گرگان از طریق شبکه آب خام صورت می‌گیرد.

قدس ولی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به ضرورت توسعه شبکه آبیاری بیش از ۹۰ درصد آبیاری سطح فضای سبز شهری گرگان از طریق شبکه آب خام صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به ضرورت توسعه شبکه آب خام به عنوان یک زیر ساخت اساسی در احداث و نگهداری از فضای سبز پایدار، افزود: نقشه جامع توسعه شبکه آبرسانی و لوله‌گذاری فضای سبز با آب خام در سال‌های جاری با هدف کنترل مدیریت مصرف برای صیانت از آب و کاهش در مصرف آب شرب تهیه شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان با بیان اینکه بهترین راه مقابله با معضل کم‌آبی، اجرای مدیریت صحیح منابع آب و حفظ نگهداری فضای سبز است، تصریح کرد: هر اندازه که بتوانیم شبکه آب خام شهری را توسعه دهیم به همان اندازه شاهد کاهش میزان هزینه و هدررفت مصرفی آب خواهیم بود تا فضای سبزی شاداب و پایدار داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری گرگان با دو روش شبکه آبیاری «دستی» و «تحت فشار» برای فضاهایی که در آن ایستگاه پمپاژ تعبیه شده به آبیاری فضای سبز پارک‌ها، بلوارها و میادین سطح شهر گرگان می‌پردازد.

قدس ولی ادامه داد: در حال حاضر ۲۴ پارک، ۲۸ بلوار و ۲۱ میدان سطح شهر به طور مستقیم با اتصال به شبکه آبیاری آب خام و مابقی توسط تانکرهای سیار آبیاری می‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط گرم هوای فصل تابستان در حال حاضر به طور کلی ۱۸ تانکر سازمان با ۱۰ ساعت کاری روزانه به آبیاری نقاط غیرقابل دسترسی به شبکه لوله گذاری شده در فضای سبز مناطق سه‌گانه سطح شهر گرگان با آب خام می‌پردازند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری گرگان تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی آب و هوای چند سال اخیر آبیاری روزانه فضای سبز شامل درختان چمن‌ها و نشاءهای فصلی متغیر است.

وی از برنامه‌ریزی این سازمان برای حذف ۴۳ انشعاب آب شرب غیرفعال در فضای سبز سطح شهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: هشت حلقه چاه آب آب خام و بهره‌برداری از رودخانه زیارت به منظور بهره‌برداری از ظرفیت آن‌ها برای پشتیبانی حداقل آبیاری فضای سبز دو منطقه در نظر گرفته شده است.

قدس ولی افزود: هفته گذشته عملیات احداث مخزن بتنی ۲۰۰ متر مکعبی ذخیره آب در موقعیت جنب پارک چاله باغ با هدف بهره‌مندی از ظرفیت‌های آب سطحی و هرزآب‌های موجود در منطقه مذکور در راستای حل معضلات کم‌آبی در فضای سبز و استفاده از آب‌های ذخیره شده در این مخزن برای مصارف فضای سبز در قالب طرح شنبه‌های جهادی کلنگ‌زنی شد.

کد خبر 673594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.