پیش‌بینی بورس فردا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۲

بازار با توجه به اینکه در هفته‌جاری ارائه گزارشات شرکت‌ها در پیش است نیاز به یک محرک جدید برای تزریق پول دارد و در غیر این صورت روند متعادلی در هفته جاری برای بازار پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز شورای نگهبان واردات خودرو کارکرده را تصویب کرد که می‌تواند تأثیراتی بر بازار داشته باشد، این تأثیرات شامل ریزش بیشتر قیمت‌های خودروهای خارجی و پس از آن تأثیرپذیری قیمت خودروهای داخلی از واردات، تأثیر در میزان فروش شرکت‌های مونتاژکار چینی در کشور و همچنین شکست انحصار خودرو در کشور است.

البته باید مشخص شود که چه تعداد خودرو و با چه ارزی وارد خواهد شد، در صورتی که حجم خودروها کم باشد تأثیر زیادی در روند قیمت نخواهد داشت و در صورتی که حجم زیاد باشد نیازمند ارز جهت واردات است که می‌تواند تقاضای ارز را افزایش دهد.

همچنین در خصوص تخصیص این خودروها به مصرف‌کننده‌ها موضوع مهم این است که این کالاها همگن نیستند، یعنی همه خودروهای واردشده از یک برند و یک مدل شرایط یکسانی ندارند و در خصوص نحوه فروش و قیمت‌گذاری این خودروها نیز باید تصمیم‌گیری شود، اما به نظر می‌رسد صرفاً با انتشار همین خبر نیز بازار خودرو در کشور به سمت رکود عمیق‌تری حرکت کند.

مدیر مالی شرکت ملی پالایش و پخش به فاصله یک روز پس از انتشار نامه رئیس سازمان بورس و شکایت از شرکت ملی پالایش و پخش به دادستان کشور در خصوص تعدیل منفی سود سهام پالایشی‌ها، عزل شد و پس از این اقدام این گروه در روز جاری وضعیت بهتری نسبت به روزهای هفته گذشته از لحاظ روند معاملاتی به ثبت رساند.

به نظر می‌رسد در طول هفته‌های پیش رو پس از برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های بزرگ و تقسیم سود این شرکت‌ها و سپس ارسال گزارشات سه ماهه، پی بر ای شرکت‌ها و بازار کاهش پیدا کند اما مسئله مهم در خصوص بازار کاهش ارزش معاملات است که نیاز به یک محرک جدید برای تزریق پول به بازار دارد و در غیر این صورت روند متعادلی در هفته جاری برای بازار پیش بینی می‌شود.

کد خبر 673564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.