اعلام وضعیت قرمز گرما در ۱۶ شهر ایتالیا

با ورود موج‌های گرمایی شدیدبه اروپا، بسیاری از شهرها اعلام وضعیت قرمز کرده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حالی که جنوب اروپا همچنان گرمای شدید را تجربه می‌کند و با احتمال رکوردشکنی دما مواجه است، ۱۶ شهر در سراسر ایتالیا، هشدار قرمز گرما را دریافت کرده‌اند.

هشدارهای قرمز به این معنی است که حتی افراد سالم نیز ممکن است در معرض خطر گرما قرار گیرند و دولت ایتالیا به افرادی که در مناطق هشدار زندگی می‌کنند توصیه کرده است از حضور در تابش مستقیم نور خورشید بین ساعت ۱۱ صبح تا ۶ بعد از ظهر اجتناب کنند.

رم، فلورانس و بولونیا از جمله مناطقی هستند که تحت تأثیر موج گرما قرار گرفته‌اند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که سیسیل و ساردینیا ممکن است شاهد افزایش دمای ۴۹ درجه سانتیگراد (۱۲۰ درجه فارنهایت) باشند که گرم‌ترین دمای ثبت شده در اروپا است.

چندین منطقه از یونان، فرانسه و اسپانیا نیز دمای شدیدی را تحمل کرده‌اند و گزارش‌هایی مبنی بر گرمازدگی گردشگران در یونان و ایتالیا وجود دارد.

اعلام وضعیت قرمز گرما در ۱۶ شهر ایتالیا

در روزهای اخیر دمای هوا در یونان به ۴۰ درجه سانتیگراد و بالاتر رسیده است. گروه‌های داوطلب مردمی بطری‌های آب را در مکان‌های توریستی توزیع کردند و مقامات دست به اقدامی غیرعادی زدند و آکروپولیس آتن را در روز جمعه، برای محافظت از بازدیدکنندگان در برابر گرما بستند.

برای اولین بار نیز کار کردن افراد در بخش‌های ساخت‌وساز و تحویل در گرم‌ترین ساعات روز ممنوع شد. کارمندان بخش دولتی و خصوصی نیز در آتن به کار از راه دور تشویق شدند.

در اسپانیا، صلیب سرخ به مردم ساکن در نزدیکی آتش‌سوزی‌ها اعلام کرد که در خانه بمانند و پنجره‌ها را ببندند.

به گفته کارشناسان، موج گرمای دیگری در هفته آینده در ایتالیا که برخی آن را شارون نامیده‌اند - شخصیتی در اساطیر یونان که روح‌ها را به عالم اموات می‌برد - می‌تواند باعث افزایش دمای هوا به بیش از ۴۰ درجه سانتیگراد شود.

کد خبر 673552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.