لزوم پرهیز از رقابت دولت با بخش خصوصی

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برخی مجموعه‌ها با بخش خصوصی رقابت می‌کنند، گفت: همه مجموعه‌های ذی‌ربط باید به جای تصدگری در بخش صنعت، به‌دنبال حکمرانی صنعتی باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، «عباس علی‌آبادی» در مراسم معارفه سرپرست ایدرو با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا به امروز کارهای ارزشمندی به‌ویژه در حوزه انرژی انجام شده، اظهار کرد: افزایش بهره‌وری محورفعالیت‌ها و برنامه‌های دوره جدید مدیریتی در وزارت صمت است تا در تولیدات صنعتی همچون صنعت توربین، به‌سمت رتبه‌های برتر دنیا، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: امروزه در صنعت به جای انرژی و مواد اولیه باید نیروی انسانی را محور قرار داده و به نیروی کار ایرانی ارج دهیم و از سیاست نیروی انسانی ارزان قیمت دوری کنیم تا جوانان ما همچون که در برخی کشورهای خارجی می‌درخشند در کشور خودشان مشغول و باعث پیشرفت صنعت شوند.

وزیر صمت همچنین بر «توسعه مناسبات بین‌المللی و صادرات براساس مزیت‌های نسبی کشور»، «حرکت به سمت صنایع دانش‌بنیان برای بهره‌وری از انرژی»، «حرکت به سمت برقی‌سازی خودرو»، «حرکت به سمت زنجیره ارزش به‌جای خام‌فروشی» و «ایجاد شغل به جای صادرات شغل در جهت حفظ نیروهای انسانی» در دوره جدید فعالیت وزارت صمت تاکید کرد و گفت: با اتکال به خداوند و با استفاده از ظرفیت‌های و نیروی انسانی داخلی، باید به سمت بهره‌وری حرکت کنیم.

علی آبادی با بیان اینکه برخی مجموعه‌ها با بخش خصوصی رقابت می‌کنند، گفت: همه مجموعه‌های ذی‌ربط باید به جای تصدگری در بخش صنعت، به‌دنبال حکمرانی صنعتی باشند.

کد خبر 673547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.