رئیس‌جمهور دوشنبه به کهگیلویه و بویراحمد می‌رود

استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار، اعتباراتی بی‌سابقه از سوی دولت سیزدهم برای توسعه و رونق این منطقه اختصاص داده شده است.

به گزارش ایمنا، محسن منصوری با بیان اینکه سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد به علت سفر آفریقا به تأخیر افتاد، تصریح کرد: رئیس‌جمهور دوشنبه و سه‌شنبه (بیست‌وششم و بیست‌وهفتم تیرماه_ به این استان سفر می‌کند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مهرماه ۱۴٠٠ و در ابتدای آغاز به کار دولت سیزدهم به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و تدابیری برای بهره‌برداری نهایی از پروژه‌های اساسی در این استان در نظر گرفت و اعتبارات لازم برای اجرای این پروژه‌ها اختصاص داد.

سیدعلی احمدزاده درباره سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به این استان گفت: همزمان با سفر رئیس‌جمهور، طرح‌های مهم عمرانی از جمله سد چمشیر، کارخانه پتروشیمی گچساران، احیای کارخانه قند یاسوج، جاده پاتاوه به دهدشت و بیمارستان بهمئی بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: میدان گازی مختار، پتروپالایشگاه گچساران با خوراک ۱۰۵ هزار بشکه در روز و ظرفیت اشتغالزایی برای چهار هزار نفر، پتروشیمی چُرام در دشت آهو با پیش‌بینی سه هزار فرصت شغلی، مینی‌پالایشگاه دهدشت با ظرفیت ۱۰ هزار بشکه در روز، ایجاد ۵۰۰ شغل و سد سقاوه از طرح‌های مهمی است که قرار است در سفر رئیس‌جمهور کلنگ‌زنی شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: اعتباری بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان در سفر دوم دولت پیش‌بینی شده که طی دو تا سه سال تخصیص داده می‌شود و سرجمع اعتبارات در حوزه سرمایه‌گذاری و صنایع بزرگی که عملیات احداث آن آغاز می‌شود، بالغ بر ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

احمدزاده تصریح کرد: دولت برای ایجاد شغل‌های کوچک ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای دو سال در اختیار استان قرار می‌دهد که به افرادی که متقاضی احداث کارخانه‌ها و واحدهای کوچک هستند، پرداخت می‌شود که در سفر اول این مورد پیش‌بینی نشده بود.

وی از دیدار مردمی به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های اصلی سفر رئیس‌جمهور به کهگیلویه و بویراحمد یاد کرد و تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی ساعت ۱۷ روز دوشنبه، بیست‌وششم تیرماه در جمع مردم یاسوج و در شهرستان بهمئی نیز روز سه‌شنبه سخنرانی خواهد کرد؛ تعدادی از وزرا نیز در سفر حضور دارند که به همه شهرستان‌های استان سفر خواهند کرد و به نمایندگی از رئیس‌جمهور با مردم دیدار و گفت‌وگو خواهند داشت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دولت در سفر نخست رئیس‌جمهور به این استان ۲۲ هزار میلیارد تومان (شامل تسهیلات و ارزی برای توسعه میادین نفتی و پتروشیمی) کمک کرد که با احتساب افزایش آن تاکنوندر مجموع ۲۵ همت (۲۵ هزار میلیارد تومان) به این منطقه اختصاص داده شده است که چنین اعتباری برای نخستین بار در تاریخ کهگیلویه و بویراحمد وارد استان شده است.

کد خبر 673543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.