تلفن‌های مردمی با استودیو صدای شهر، مهندسی شده نیست

مدیر هماهنگی استودیو «صدای شهر» گفت: ۱۴ سال فعالیت در مجموعه‌ای که من مسئول هماهنگی برنامه‌های آن بوده و هستم، کاری بسیار سخت است. ۱۴ سال از صبح تا عصر کار کردن زمان کمی نیست. اغلب مواقع در این سال‌ها وقت آزاد نداشتم.

به گزارش ایمنا، پرستو خدری ۵۴ ساله، با ۱۹ سال سابقه کار «مدیر هماهنگی استودیو صدای شهر، بانویی خوش خلق و فعال، مدیریت هماهنگی برنامه‌های «صبح اصفهان» «چهارباغ» و «آوای زنده رود» را بر عهده دارد.

او از سال ۱۳۸۸ تا کنون در مجموعه صدای شهر «مشغول به فعالیت است که به مناسبت ورود مجموعه «صدای شهر» به پانزده سالگی، گفت و گویی با او انجام داده که در ادامه می‌خوانید.

چه خاطره‌ای از سال‌ها فعالیت در مجموعه صدای شهر دارید؟

۱۴ سال کار کردن در مجموعه‌ای که من مسئول هماهنگی برنامه‌های آن بوده و هستم، بسیار سخت است. ۱۴ سال از صبح تا عصر کار کردن زمان کمی نیست. اغلب مواقع در این سال‌ها وقت آزاد نداشتم.

خاطرات عزیزان ازدست رفته مانند استاد غزالی همیشه با ما است. برخی همکاران مانند «اثنی‌عشران» که استاد من بودند بازنشسته شدند و من تجربه‌های او را روانه کار کردم. شاید بخش اساسی زندگی کاری من به‌کارگیری تجربه‌های اثنی‌عشران بوده؛ هر روز این مجموعه خاطره است.

بیشترین و پرکارترین برنامه‌های شما در چه بخشی بوده است؟

پرکارترین زمان برنامه ما همان مواقعی است که شهردار می‌آید و مهمان داریم. به آمدن مهمان عادت کردهایم و تجربه کاری من هم در این خصوص زیاد است. استرسی که عوامل تازه کار دارند من ندارم؛ اما زمانی که شهردار می‌آید و قرار است به همراه شهردار، معاونان هم روی خط بیایند و پاسخگو باشند، بسیار مهم است. معاونان شهردار از من می‌پرسند موضوع صحبت ما چیست و من واقعاً مایل نیستم تلفن‌ها مهندسی شود و اطلاعاتی در اختیار آنها قرار نمی‌دهم که با پیش زمینه ذهنی وارد برنامه شوند.

دلم می‌خواهد آنها به طور زنده پاسخگو باشند. در کل بیشترین و حساس‌ترین برنامه‌ها هنگامی است که شهردار در برنامه حضور دارد.

تجهیزات مجموعه به روز است؟

شهردار اصفهان به ما قول داده‌اند که تجهیزات را به روز کنند. از زمانی که دکتر قاسم زاده شهردار شده‌اند، اغلب مشکلات فیزیکی حل شده است. در حال حاضر تلفن‌های مردمی مهندسی شده نیست.

مردم در لحظه تماس می‌گیرند و پس از بیان مشکلات، شهردار فی‌البداهه پاسخ می‌دهد.

تاکنون اتفاق افتاده که شهروندان به شما زنگ بزنند و بی‌احترامی کنند؟

بله؛ خیلی زیاد. مردم گله مند هستند و تصور می‌کنند ما مسئول حل تمام معضلات هستیم. ما یاد گرفتیم که با شهروندان با مهربانی صحبت کنیم. مردم تصور می‌کنند

مشکلات برق، گاز و آب از سوی مجموعه ما باید پیگیری شود. تا جایی که در حوزه اختیارات ماست به مردم پاسخ می‌دهیم و سعه‌صدر زیادی داریم.

اگر زمان به گذشته بازگردد، دوست دارید همین شغل را داشته باشید یا شغل دیگری انتخاب می‌کنید؟

شغل دیگری انتخاب می‌کنم؛ چون واقعاً این شغل شب و روز ندارد و بسیار سخت است؛ من زندگی نکرده ام. صبح‌ها ساعت ۵:۳۰ در برنامه «صبح اصفهان» هستم و تا ۹ شب کار می‌کنم. استرس برنامه‌های زنده زیاد است. با اینکه ۵۴ ساله هستم بیماری قلبی و فشارخون دارم. اگر به ۲۰ سال پیش برگردم به دنبال شغلی می‌روم که دوست دارم. این شغل حالم را بد نمی‌کند و تمام انرژی‌های خوب را به من می‌دهد؛ اما جسمم را اذیت کرده است. من به دنبال شغلی می‌روم که بتوانم جمعه‌ها و تابستان‌ها استراحت کنم.

در هفته چند روز مهمان دارید؟

فقط چهارشنبه‌ها. هر روز ۴۰ دقیقه صبح و۴۰ دقیقه بعدازظهر برنامه داریم.

برای فراهم آوردن تجهیزات و حمایت از کارکنان با شهردار صحبتی دارید؟

به دلیل اینکه ساعات زیادی سر کار هستیم ساختمان اداری باید به گونه‌ای باشد که خستگی از تن بیرون برود. فیبر نوری و امواج آزاردهنده است و ما را خسته می‌کند. باید این

مجموعه در یک ساختمان بزرگ‌تر باشد که همه چیز به هم نزدیک نباشد. از لحاظ درآمدی هم شهردار باید نگاه ویژه ای به کارکنان داشته باشد. حق‌الزحمه همکاران افزایش پیدا نکرده. یک تهیه کننده ساعتی

۱۲۰ هزار تومان دریافت می‌کند. این شغل دهن پرکن و کم درآمد است.

منبع: روزنامه اصفهان زیبا

کد خبر 673521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.