آغاز عملیات اصلاح حفره‌های پل بزرگمهر از هفته آینده / هیچ پلی از دید ما مخفی نمی‌ماند

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: نگرانی خاصی در خصوص حفره‌های روی پل بزرگمهر از لحاظ سازه‌ای وجود ندارد، درزهای طولی از جمله درزهای پیش‌بینی شده است و مشکلات سازه‌ای روی پل وجود ندارد و از هفته آینده اصلاح اساسی درزهای طولی آغاز می‌شود.

مسعود توکلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به حفره‌های ایجاد شده روی پل بزرگمهر اظهار کرد: سازه پل بزرگمهر شامل دو پل قدیمی و تعریضی در دو طرف پل است، حدفاصل پل قدیمی و تعریضی فاصله‌ای مانند یک درز وجود دارد که با مصالح مناسبی پوشیده می‌شود.

وی با بیان اینکه درزهای طولی مانند درزهای انبساطی پل‌ها هر چندسال یک‌بار نیاز به ترمیم و اصلاح دارد، افزود: اصلاح درزهای طولی به همراه درزهای انبساطی شانه‌ای که در قسمت پل قدیمی بزرگمهر قرار دارد در دستور کار معاونت قرار گرفته است، پیش‌بینی اصلاح این درزهای طولی انجام شده و انتخاب پیمانکار نیز صورت گرفته است.

آغاز عملیات اصلاح حفره‌های پل بزرگمهر از هفته آینده/ هیچ پلی از دید ما مخفی نمی‌ماند

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان تصریح کرد: خالی شدن مصالح درون درزها به دلیل اینکه بیشتر مصالح پر کننده درزهای طولی این پل آسفالتی است به دلیل گرمی هوا و نرم شدن مصالح کمی زودتر اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر این که پیش از آغاز عملیات اصلاح، به جهت مباحث ایمنی و امنیت خاطر شهروندان ابتدا به سرعت ظرف امروز و فردا رفع خطر انجام می‌شود، ادامه داد: از ۱۰ روز آینده اصلاح اساسی درزهای طولی آغاز می‌شود و در ادامه عملیات اجرایی اصلاح درزهای انبساطی شانه‌ای نیز اجرا می‌شود.

توکلی‌پور با بیان اینکه سعی می‌کنیم اصلاح این درزها به‌صورت شبانه انجام شود تا اختلالی در ترافیک روز به وجود نیاید، خاطرنشان کرد: نگرانی خاصی در خصوص حفره‌های روی پل از لحاظ سازه‌ای وجود ندارد، درزهای طولی درزهای پیش‌بینی شده‌ای است و مشکلات سازه‌ای روی پل وجود ندارد.

آغاز عملیات اصلاح حفره‌های پل بزرگمهر از هفته آینده/ هیچ پلی از دید ما مخفی نمی‌ماند

وی با اشاره به اینکه تمام پل‌های سواره‌رو شهر توسط یک تیم فنی در مدیریت نگهداری و تعمیرات حوزه معاونت شهری رصد می‌شود و تمام کارهای عمومی آن به ترتیب پس از بازرسی در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: در حال حاضر همزمان کارهای عمومی ۱۲ پل سواره رو در حال انجام می‌باشد.

مدیر نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی معاونت عمران شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه درزهای انبساطی پل‌ها نیز یکی از نقاط حساس پل‌ها است که مرتب رصد می‌شود و اصلاح آن در دستور کار قرار می‌گیرد، گفت: هیچ کدام از پل‌ها از دید ما مخفی نمی‌ماند اما تعدد پل‌ها زیاد است و با توجه به اولویت آن پل نسبت به اصلاح اقدام می‌کنیم.

کد خبر 673516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.