ضرورت ساماندهی ویلاهای استیجاری در شهرستان لنجان

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان گفت: با توجه به جایگاه شهرستان لنجان در ستاد خدمات سفر استان اصفهان، استفاده از ظرفیت‌های مجوز خانه مسافر می‌تواند راهگشای مشکلات این شهرستان در ساماندهی ویلاهای شخصی بدون مجوز باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد فتحی امروز _ شنبه بیست‌وچهارم تیرماه_ در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان لنجان اظهار کرد: براساس آمار و گزارش‌های ارائه شده شهرستان لنجان از نظر تعداد بازدیدکنندگان و همچنین تعداد اقامت‌های انجام شده در نوروز ۱۴۰۲ جزو شش شهرستان پربازدید استان قرار گرفت.

وی افزود: شهرستان لنجان با برگزاری برنامه‌هایی از قبیل برپایی نوروزگاه در چهلستون اصفهان، برپایی نوروزگاه روستایی هاردنگ و ایجاد ۱۰ ایستگاه راهنمایی مسافران نوروزی در کنار تعداد بازدیدکنندگان در مجموع به عنوان شهرستان برتر استان اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ انتخاب شد و طی مراسمی در سرای عطار اصفهان از فرماندار شهرستان لنجان تقدیر به عمل آمد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: شهردار باغبادران به عنوان شهردار برتر شهرستان لنجان و شهر چرمهین نیز به عنوان شهر برتر در برگزاری نوروزگاه چهلستون معرفی شد و کسب این عناوین نشان از روزهای امیدبخش برای رونق صنعت گردشگری در شهرستان لنجان است.

وی با اشاره به لزوم ساماندهی ویلاهای استیجاری در شهرستان لنجان، ادامه داد: با توجه به جایگاه شهرستان لنجان در ستاد خدمات سفر استان اصفهان، استفاده از ظرفیت‌های مجوز خانه مسافر می‌تواند راهگشای مشکلات این شهرستان در ساماندهی ویلاهای شخصی فاقد مجوز باشد.

فتحی اضافه کرد: چنانچه ویلاهای استیجاری در این شهرستان به ویژه بخش باغبهادران ساماندهی شود، صنعت گردشگری رونق بیشتری پیدا می‌کند، اما تاکنون بیشتر آنها برای دریافت مجوز خانه مسافر و واحد بوم‌گردی اقدام نکردند و نیاز است تدابیر لازم در این خصوص با در نظر گرفتن امکانات و مشوق‌هایی مانند تسهیلات بانکی و بیمه برای اعطای مجوز به آنها در نظر گرفته شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان لنجان اضافه کرد: اگر ویلاهای استیجاری ساماندهی شود، نظارت روی آنها به خوبی انجام و از بروز برخی از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌شود.

فتحی با اشاره به ظرفیت‌های بخش باغبادران، گفت: روستاهای این بخش به دلیل قرار گرفتن در مسیر رودخانه زاینده رود و جاری بودن آب در این منطقه از طبیعت زیبایی برخوردار بوده از سوی دیگر وجود خانه‌های تاریخی و محصولات کشاورزی مانند به و گردو سبب شده این منطقه از ظرفیت‌های قابل توجهی برای رونق گردشگری در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری طبیعت، سلامت، غذا، ورزش و ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی برخوردار باشند.

کد خبر 673486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.