تشدید نظارت بر نانوایی‌های فعال در لنجان / بدون مماشات با متخلفان برخورد خواهد شد

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: بر اساس قانون و تدابیر اتخاذ شده در کارگروه آرد و نان شهرستان لنجان و با هدف بهبود شرایط واحدهای نانوایی، واحدهایی که کم‌فروشی یا گران‌فروشی می‌کنند با معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی اعمال قانون خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کرمی در جمع مسئولان شهرستان لنجان با اشاره به تشدید نظارت بر نانوایی‌های فعال در این شهرستان اظهار کرد: نان یکی از کالای مصرفی مهم در سفره خانوارها به‌شمار می‌آید و اهمیت موضوع نظارت بر واحدهای صنفی نانوایی به دلیل آن بوده که معیشت بیشتر مردم به ویژه اقشار کم‌درآمد و کم‌برخوردار به مقوله نان است.

وی با اشاره به اهمیت نظارت بر عملکرد نانوایان و مصرف سرانه نان شهروندان افزود: آرد، امانت دولت در دست واحدهای صنفی نانوایی است و نانوایان باید برای پخت و عرضه نان با کیفیت و سالم تلاش کنند، با وجود اینکه فعالان این صنف زحمات زیادی را متقبل می‌شوند، اما بعضی واحدهای صنفی تخلفاتی را دارند و با نانوایان متخلف با قاطعیت برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان با اشاره به برگزاری گشت‌های مشترک از نانوایی‌های این شهرستان خاطرنشان کرد: بیشتر گزارش‌های دریافتی از سوی شهروندان در خصوص کیفیت نان، رعایت نکردن ساعت کاری، رعایت نکردن قیمت و وزن نان است و با متخلفان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

کرمی با بیان اینکه بدون مماشات با نانوایان متخلف برخورد خواهد شد، ادامه داد: بر اساس قانون و تدابیر اتخاذ شده در کارگروه آرد و نان شهرستان لنجان و با هدف بهبود شرایط واحدهای نانوایی، واحدهایی که کم‌فروشی یا گران‌فروشی می‌کنند با معرفی به سازمان تعزیرات حکومتی اعمال قانون خواهند شد.

وی اضافه کرد: هرگونه فروش آرد خارج از شبکه توزیع غیرقانونی است، از این‌رو هرگونه جابه‌جایی و فروش آرد یارانه‌ای و نیمه‌یارانه‌ای تخلف صنفی محسوب و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان لنجان گفت: استفاده از کُنجد و افزایش خودسرانه قیمت نان به بهانه اضافه کردن کُنجد در بعضی نانوایی‌ها عامل سوءاستفاده و نارضایتی شهروندان شده است که تخلف صنفی به‌شمار می‌آید و در صورت مشاهده بازرسان یا گزارش‌های مردمی مبنی بر ارتکاب چنین تخلفی در واحدهای خبازی، برابر قانون با نانوایان متخلف برخورد می‌شود.

کرمی افزود: نصب تابلوی اطلاعات ضروری شامل ساعت‌های کار و تعطیلی نانوایی‌ها، قیمت و وزن نان و شماره تماس رسیدگی به شکایت‌های مردمی در ورودی نانوایی‌ها به‌منظور در معرض دید بودن مشتریان یک ضرورت به‌شمار می‌رود و چنانچه مورد توجه واحدهای نانوایی قرار نگیرد، برخورد قانونی با متخلفان انجام خواهد شد.

کد خبر 673469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.