بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا، کربن‌صفر می‌شود

آمازون، بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا، به منظور کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، برای تحویل بار از ون‌های الکتریکی استفاده می‌کند. این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ کربن‌صفر شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، آمازون به تازگی اعلام کرده است که از سیستم کاملاً الکتریکی برای تحویل کالا در اروپا استفاده می‌کند. بدین منظور، ون‌های برقی Rivian که به طور خاص طراحی و ساخته شده‌اند، در خیابان‌ها توزیع می‌‎شوند و کالاهای سفارش داده شده را به دست مشتریان می‌رسانند. اولین شهرهایی که در آلمان از این سرویس الکتریکی بهره‌مند شده‌اند، برلین، مونیخ و دوسلدورف هستند.

آمازون در حال حاضر ناوگانی متشکل از هزاران ون الکتریکی دارد که در اروپا فعالیت می‌کنند. برای نمونه، بیش از هزار ون برقی در آلمان مشغول به فعالیت هستند. ون‌های تحویل کالا در اروپا به گونه‌ای طراحی شده‌اند که کوتاه‌تر و باریک‌تر از همتایان آمریکایی خود باشند. ون‌های برقی Rivian پیش از این توسط خرده‌فروشان در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفته بودند. به نظر می‌رسد در حال حاضر هدف این است که تمام ناوگان آمازون در اروپا کاملاً الکتریکی شود، این طرح از کشور آلمان شروع شده است.

بزرگترین فروشگاه آنلاین دنیا، کربن‌صفر می‌شود

با توجه به مطالب منتشر شده، آمازون متعهد شده است که تا سال ۲۰۴۰ میلادی به کربن‌صفر خالص برسد و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با تحویل کالا بخش مهمی از این هدف است. رسیدن به کربن صفر خالص بدون تعمیرات اساسی ناوگان امکان‌پذیر نیست. ون‌های الکتریکی این ناوگان با در نظر گرفتن راحتی راننده طراحی شده‌اند و دارای شیشه جلوی بزرگ برای دید بیشتر و سیستم‌های استاندارد پیشرفته کمک راننده هستند که به ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی و هشدارهای برخورد مجهز شده‌اند.

ون‌های الکتریکی از فناوری خاصی بهره می‌برند که می‌تواند مسیریابی و ناوبری مناسبی را ارائه دهند. کابین راننده و فضای بار نیز به صورت ارگونومیک طراحی شده است و درب سمت راننده برای ایجاد حفاظت بیشتر، تقویت شده است. آمازون در سال ۲۰۲۲ میلادی از وسایل نقلیه بدون آلایندگی، از جمله ون‌های برقی، دوچرخه‌های باری الکترونیکی، اسکوترهای الکترونیکی و واکر استفاده کرد و بیش از ۱۲۰ میلیون بسته را به مشتریان در اروپا تحویل داد.

کد خبر 673419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.