استفاده از ۳ هزار لیتر انواع سموم در مرحله‌ دوم سم‌پاشی درختان منطقه ۹ اصفهان

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان سطح این منطقه، سه هزار لیتر سم با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها استفاده شد.

سیدسلمان قاضی‌عسگر با اشاره به لزوم سم‌پاشی درختان اظهار کرد: سم‌پاشی درختان و درختچه‌ها هر ساله با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم دارای استانداردهای زیست‌محیطی به‌صورت شبانه توسط اکیپ‌های فضای سبز در پارک‌ها و معابر اصلی سطح منطقه ۹ اصفهان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول سم‌پاشی ۱۵۰ لیتر از انواع سموم در خصوص آفت شته، پسیله زبان‌گنجشک و سفیدک روی درختان و درختچه‌ها استفاده شد، افزود: در مرحله دوم به‌منظور کنترل آفت کنه در سطح منطقه، دو اکیپ شش‌نفره با استفاده از ۳۰۰ لیتر سموم کنترل آفت عملیات سم‌پاشی را انجام دادند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه کنه گیاهی، جزو آفات مهم درختان و گیاهان به شمار می‌رود، گفت: این آفت خطرناک ناقل بسیاری از ارگانیسم‌های بیماری‌زا است و وقتی که گیاه به این آفت آلوده شود، روی برگ‌های آن آثار زنگ‌زدگی، نقطه‌های سفید و گرد و خاک شکل می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور صرفه‌جویی در میزان سم مصرفی، افزایش کیفیت و سرعت در عملیات سم‌پاشی عمومی درختان، سه هزار لیتر سم با بهره‌گیری از دستگاه‌های پیشرفته در مسیرها استفاده شد.

قاضی‌عسگر اضافه کرد: این عملیات با هدف کنترل آفات گیاهی، حذف آلاینده‌ها، بهبود شادابی و رشد درختان و حفاظت از محیط زیست در فضای سبز بوستان‌های اصلی و محلی و انهار، با هزینه‌ای بالغ بر دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار در خیابان‌های اصلی و فرعی انجام شده است.

کد خبر 673417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.