معرفی فارس با زبان‌های بین المللی زمینه‌ساز گسترش ارتباطات فارس _ مالزی

استاندار فارس گفت: با همکاری صدا و سیمای فارس و تلاشگران هنری استان، ظرفیت‌های بی‌نظیر، کم نظیر و جذاب فارس در قالب زبان‌های بین‌المللی و جلوه‌های خاص ارائه می‌شود تا زمینه گسترش ارتباطات فارس و کشور مالزی در حوزه‌های مختلف ایجاد شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در گفت‌وگوی مجازی با علی اصغر محمدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی، با دعوت از وی برای سفر به شیراز، به منظور گسترش و تقویت ارتباطات علمی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری فارس و مالزی، اظهار کرد: آمادگی داریم در زمینه‌های گوناگون علمی، فرهنگی، تجاری، گردشگری و سیاحتی با کشور مالزی ارتباط گسترده و مؤثری داشته باشیم.

وی در این جلسه درخواست کرد تا کمیته ارتباطات علمی مابین دانشگاه‌های شیراز، علوم پزشکی و صنعتی شیراز و دانشگاه‌های مالزی برای استفاده دانشجویان ایرانی مقیم مالزی و تبادلات علمی و پژوهشی تشکیل شود.

استاندار فارس به ظرفیت‌های پزشکی شیراز و کشور مالزی اشاره و تصریح کرد: ظرفیت‌های گردشگری و سیاحتی متنوعی در فارس و مالزی وجود دارد که می‌توان با برقراری پروازهای مستقیم از شیراز به مالزی زمینه توسعه و رشد صنعت گردشگری هر دو نقطه را فراهم کرد.

وی همچنین به حجم صادرات و واردات جمهوری اسلامی ایران و مالزی اشاره و عنوان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌های تولیدی صنعتی و کشاورزی استان، نقش فارس در افزایش صادرات ایران به مالزی ایفا شود.

ایمانیه ادامه داد: لیست محصولات تولیدی استان که قابلیت صادرات دارند ارائه می‌شود و با همکاری تجار و اتاق بازرگانی، شاهد افزایش صادرات از فارس به مالزی خواهیم بود.

وی بر ضرورت ارائه مستندات و تبلیغات رسانه‌ای در معرفی بیش از پیش توانمندی‌های فارس در عرصه‌های بین‌المللی تاکید کرد و گفت: با همکاری سیمای فارس و تلاشگران هنری استان، ظرفیت‌های بی‌نظیر، کم‌نظیر و جذاب فارس در قالب زبان‌های بین‌المللی و جلوه‌های خاص ارائه می‌شود.

استاندار فارس در پایان خواستار ادامه و گسترش همکاری‌های فارس و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور مالزی شد.

کد خبر 673380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.