شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش کنند

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی تاکسیرانان، گزارش‌های خود را به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا یا به گشت و بازرسی سازمان و شرکت تعاونی تاکسیرانی که در سطح معابر و میدان‌های شهر حضور دارند، اطلاع دهند.

بهزاد پیران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل افزایش گلایه‌مندی شهروندان آستارا نسبت به تخلفات رانندگان تاکسی شهری، به‌تازگی شرکت تعاونی تاکسیرانی با مجوز و حکم سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا اقدام به تشکیل کمیته انضباطی کرده است.

وی افزود: به منظور رسیدگی به تخلفات رانندگان تاکسی، ماهانه دو بار کمیته انضباطی تشکیل می‌شود و این کمیته با متخلفان هیچ‌گونه مماشاتی نمی‌کند و به‌تازگی نیز نسبت به اخذ تعهد از یک راننده تاکسی متخلف اقدام کرده است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا خاطرنشان کرد: تاکسی یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی است که رانندگان آن با داشتن کارت سلامت، کارت تردد، صلاحیت اخلاقی و نداشتن سوءپیشینه در شهر به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کنند، لذا تاکسیرانان به لحاظ رفتاری باید الگوی شهر باشند، زیرا شهروندان با اطمینان کامل و امنیت‌خاطر از این وسیله نقلیه عمومی استفاده می‌کنند و انجام هرگونه تخلف از سوی رانندگان تاکسی به هیچ عنوان قابل قبول نیست.

پیران تصریح کرد: با مساعدت شهرداری و شورای اسلامی شهر و فرمانداری و ستاد تنظیم بازار شهرستان آستارا در هفدهم اردیبهشت‌ماه امسال نرخ کرایه تاکسی‌های شهری تا ۵۵ درصد افزایش پیدا کرد و برچسب قیمت‌های جدید تهیه و بین تمام تاکسیرانان توزیع شده است و رانندگان باید با نصب برچسب روی شیشه یا داشبورد خودرو، آن را در معرض دید عموم مسافران قرار دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۲ با مساعدت مسئولان شهر آستارا نرخ کرایه تاکسی افزایش خوبی داشته است، بنابراین رانندگان تاکسی باید به نرخ کرایه مصوب تمکین کنند، در غیراین‌صورت به منظور رسیدگی به تخلف، به ادارات صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا اضافه کرد: هفته گذشته، یک راننده تاکسی به دلیل دریافت کرایه اضافی از مسافر، به تعزیرات حکومتی معرفی و مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی شد.

پیران گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی تاکسیرانان، گزارش‌های خود را به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا یا به گشت و بازرسی سازمان و شرکت تعاونی تاکسیرانی که در سطح معابر و میدان‌های شهر حضور دارند، اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، شرکت تعاونی تاکسیرانی آستارا در حال حاضر ۵ عضو هیئت‌مدیره دارد و از ۴۰۰ دستگاه تاکسی ناوگان سازمان حمل‌ونقل عمومی این شهر ۳۶۷ نفر، مالک تاکسی و سهام‌دار شرکت تعاونی تاکسیرانی هستند.

کد خبر 673301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.