نکونام: بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال درحال رقم خوردن برای استقلال است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: بیست‌ویک‌روز دیگر لیگ شروع می‌شود و بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران در حال رقم خوردن برای استقلال و من است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جواد نکونام پس از بازی دوستانه امروز تیم فوتبال استقلال تهران مقابل پیکان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیچ اتفاقی در باشگاه استقلال نیفتاده و نخواهد افتاد. به‌نظر شما آیا اتفاق مثبتی برای من رقم زدند یا کاری برای من انجام داده‌اند؟ آقای خطیر تازه آمده است، اما به‌قدری شرایط عجیب است که قرارداد من، مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان هم در باشگاه نیست و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است. واقعاً یک نفر می‌تواند به راحتی اسناد یک باشگاه را با خودش ببرد؟ خنده‌دار است، اما ما به‌همراه هواداران استقلال باید به‌خاطر این اتفاقات گریه کنیم.

وی افزود: بازیکن می‌خواهم و اسم می‌آورم تا فردا نگویند که نکونام بازیکن نخواست. ما لیست اولیه دادیم، اما هیچ‌کدام از بازیکنان جذب نشدند. مهرداد محمدی هم که آمد، من خودم با هر دو برادر (مهرداد و میلاد) صحبت کردم و در نهایت حجت کریمی با مهرداد قرارداد بست که این واقعاً کار بزرگی بود.

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران تصریح کرد: سعید عزت‌اللهی و رضا اسدی را می‌خواستیم، اما نتوانستیم آن‌ها را جذب کنیم؛ در واقع هیچ‌کدام از بازیکنانی را که خواستیم، تا این لحظه نگرفته‌اند. بازیکنانی که قرارداد دارند هم به تمرینات نمی‌آیند، آن وقت می‌گویند که دو سه روز بگذرد و بعدش بازیکن می‌گیرند. کجا می‌خواهید بازیکن بگیرید؟ دیگر فرصتی نمانده است.

وی گفت: تیم باید سه هفته دیگر بازی کند و هواداران از من نتیجه می‌خواهد و نتیجه هم با بازیکنان رقم می‌خورد اما دو وینگر خوب‌مان (مهدی قایدی و محمد محبی) از جمع ما جدا شده‌اند. به باشگاه اعلان کردم این دو بازیکن نباید جدا شوند، مدیران باشگاه هم گفتند درست می‌شود، اما در نهایت آن‌ها رفتند. بازیکن جدید مانند امیرحسین حسین‌زاده و خالدآبادی را می‌خواهیم که می‌گویند گران است. با بازیکن جلسه می‌گذارند، او می‌گوید ۲۰ میلیارد، آن وقت مسئولان تیم ما می‌گویند «می‌توانی هشت میلیارد بگیری؟». طوری حرف می‌زنند که بازیکن می‌رود و پشت سرش را هم نگاه نمی‌کند. چهار بازیکن به من بگویید تا آن‌ها را جذب کنم.

نکونام ادامه داد: تیم من در دوران بدنسازی، بهترین بدنساز آسیا را در کنار خود ندارد، بعد هم می‌گویند گران است. تیم‌های دیگر چگونه خرج می‌کنند؟ برای تیم‌های دیگر ارزان است، برای ما گران؟ به من می‌گویند تیم ما قهرمانی نمی‌خواهد، من هم گفتم آدمی نیستم که برای قهرمانی نجنگم. من تیم قوی می‌خواهم و باید برای قهرمانی هم بجنگم. برای قهرمانی می‌جنگم، نه اینکه قول قهرمانی بدهم. سعی می‌کنم سال اول برای قهرمانی بجنگم و اگر قهرمان نشدم، برای سال دوم قول می‌دهم. می‌گویند که تیم پنجم شود، مگر این هوادار تحمل این چیزها را دارد؟

وی خاطرنشان کرد: من اسم از کسی نمی‌آورم. علی خطیر هم تازه آمده و حل شدن بسیاری از مسائل نیاز به زمان دارد، اما مشکل ما این است که زمان نداریم. با یک بازیکن صحبت می‌کنیم، امروز می‌گوید پنج میلیارد و عنوان می‌کند که اجازه بدهید دو، سه روز بگذرد و بعد از آن صحبت می‌کنیم. آن‌هم درحالی‌که ۲۱ روز دیگر لیگ شروع می‌شود. من در این فرصت چگونه باید بدن یک بازیکن را آماده کنم؟ بدترین اتفاقات تاریخ فوتبال ایران در حال رقم خوردن در استقلال و برای من است.

سرمربی استقلال تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند نفرات خودشان را در باشگاه بگذارند و کنار تیم قرار بدهند، درحالی‌که دیگر از این خبرها نیست. تا زمانی که من هستم، چارچوب را خودم می‌چینم و من می‌گویم که چه کسی کار کند. هر کسی هم که نمی‌تواند، به خودِ من بگوید و اصلاً سر تمرین نیاید. من نفرات را می‌گویم و باشگاه باید آن‌ها را جذب کند. می‌گویند پول نداریم. اگر پول ندارید، بروید به هواداران بگویید که قهرمان نمی‌شویم و بگویید که پنجم می‌شویم. مگر کسی می‌تواند بگوید که پرسپولیس پنجم می‌شود؟

وی افزود: جلسات زیادی داشتیم و خیلی با هم صحبت کرده‌ایم، اما هیچ اتفاق مثبتی که به تیم و کادر و بازیکنان کمک شود رخ نداده است. درباره مربی اسپانیایی هم باید بگویم که پرسپولیس دو سال به دنبال او بود، اما نیامد و در ایران فقط با من کار کرده است. در واقع از خونه‌به‌خونه بابل که سختی کشیدیم و بالا آمدیم، او کنار من بوده، اما حالا می‌گویند که پول نداریم. برای من پول نداریم و می‌خواهید نکونام زمین بخورد؟

نکونام ادامه داد: من فقط دلم و تمام فکر و ذکرم این هواداران هستند و این‌ها را نیز به‌خاطر هواداران می‌گویم. چرا که تمام دغدغه‌ام هواداران هستند، زیرا آن‌ها پشت من هستند و خواستند من تا به اینجا بیایم. باید این‌ها را به هواداران بگویم، چون به آن‌ها مدیون هستم و آن‌ها روز و شب و از نقاط مختلف ایران و آن طرف دنیا به عشق استقلال اینجا می‌آیند.

وی ادامه داد: شک نکنید امسال هیچ اتفاقی نمی‌افتد. به من می‌گویند که «شما سه بازیکن نیاز دارید». این حرف خنده‌دار است. امسال بازی‌های مقدماتی المپیک و همچنین بازی‌های تیم ملی را داریم. امید است که ۱۰ بازیکن ملی‌پوش داشته باشیم، اما حداقل سه چهار نفر که به این تیم‌ها می‌روند. آن وقت باید با چه کسی تمرین کنیم؟ می‌گویند که ما به سه بازیکن نیاز داریم. کدام سه بازیکن؟ هفت بازیکن این تیم هم دیگر در جمع ما نیستند. علاوه بر آنکه باید بازیکنان فصل قبل را نگه می‌داشتیم، باید دو سه بازیکن هم اضافه می‌کردیم، چون این تیم مشکل داشته که قهرمان نشده است. در واقع جاهایی ضعف داشته و باید آن‌ها را ترمیم می‌کردیم. هر بازیکنی را که می‌گوئیم، می‌گویند که گران است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: اعتبار من در فوتبال در بین مردم است، اما استقلال اعتبار خودش را دارد و ما در حال صحبت درباره اعتبار این تیم هستیم. اکنون خیلی راحت و شفاف با خطیر صحبت کردم. او چهار پنج روز است که آمده و نمی‌تواند خیلی کارها را انجام بدهد، اما سرعت عمل می‌خواهیم تا کارها را انجام شود. اگر هم قرار است تیمی بسته شود، باید این در حد قهرمانی باشد و برای قهرمانی بجنگد. بازیکنان می‌دانند اگر بگویند که برای پنجمی به میدان بروند و تیم بازنده شود، هوادار قبول نمی‌کند. آن وقت است که آن‌ها با سرمربی و بازیکنان کار دارند.

وی اضافه کرد: مهم نیست که من روی نیمکت حضور نداشته باشم. این هوادار خوشحال باشد، من اصلاً روی نیمکت نباشم هم مهم نیست و من فقط هوادار این تیم هستم. در این سال‌هایی که در استقلال نبودم، چه حاشیه‌ای برای استقلال ایجاد کرده‌ام؟ هیچ وقت هیچ مشکلی نداشتم و صد سال دیگر هم ندارم. اول از همه باید برخی را از تیم دور کنید تا تصمیم‌گیری نکنند. جلسات را در ابتدای خیابان جهان کودک و این طرف و آن طرف نگذارند و برای استقلال مشکل درست نکنند تا ما ساکت شویم. باید حواس هواداران باشد که این‌ها در حال ضربه زدن به استقلال هستند، استقلال از همه ما بزرگ‌تر است. ما هیچ‌کدام نیستیم اما استقلال همیشه است.

نکونام گفت: درخصوص لیست بازیکنان خارجی هم باید بگویم هر بازیکنی که می‌گوئیم، اعلام می‌کنند که گران است. این را درباره حسین‌زاده هم می‌گویند. او سه سال دیگر قرارداد دارد و آن زمان اشتباه کردند که او را ارزان فروختند. باشگاه مقابل مبلغ هشتصد هزار دلار را برای فروش او اعلام کرده و حالا باشگاه ما باید صحبت کند. حسین‌زاده با من صحبت کرده، او عاشق استقلال است و دوست دارد به اینجا بیاید و حتی حاضر است قرارداد سه ساله هم ببندد. حسین‌زاده بازیکن جوان و آینده‌داری است و باید بلد باشند که او را بگیرند و بتوانند بفروشند. محمدرضا خالدآبادی، محمدحسین اسلامی، یاسین سلمانی و هر بازیکنی را می‌گوئیم، اعلام می‌کنند گران هستند و درباره مذاکره با مهدی قائدی نیز باید بگویم همه‌چیز تمام شد.

کد خبر 673286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.