دختر ایرانی، بهترین ووشوکار نوظهور سال ۲۰۲۲ جهان‌

در بسته‌ خبری این هفته ورزش ایران و جهان، خبرهای مختلفی وجود دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* علی عدنان مدافع چپ پا و ۲۹ ساله که ۸۵ بار پیراهن تیم ملی عراق را برتن کرده و کاپیتان دوم این تیم محسوب می‌شود، با باشگاه مس رفسنجان قرارداد بست. علی عدنان یکی از ستاره‌های مطرح فوتبال عراق است که در سری آ ایتالیا پیراهن اودینزه و آتالانتا را برتن کرده و فصل گذشته نیز برای روبین کازان در لیگ روسیه توپ می‌زد.

* مجمع انتخاباتی شورای المپیک آسیا به‌میزبانی تایلند برگزار و تکلیف ریاست شورای المپیک آسیا مشخص شد. برای ریاست بر این شورا حسین المسلم و شیخ طلال آل‌احمد هر دو از کویت نامزد شده بودند که در نهایت شیخ طلال موفق شد با ۲۴ رأی به‌عنوان رئیس جدید شورای المپیک آسیا انتخاب شود. حسین المسلم در این انتخابات ۲۰ رأی آورد، تعداد کل آرا ۴۴ رأی بود.

* روز پایانی رقابت‌های والیبال نشسته قهرمانی آسیا با برگزاری فینال بخش بانوان پیگیری شد. در این دیدار تیم ملی بانوان ایران به مصاف چین، نایب قهرمان پارالمپیک توکیو رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب شد تا به مقام نایب قهرمانی بسنده کند. تیم کشورمان با توجه به عدم قهرمانی در این مسابقات، فرصت کسب سهمیه پارالمپیک پاریس را از این رویداد از دست داد و باید در یک تورنمنت دیگر که هنوز زمانش مشخص نشده با کشورهای سایر قاره‌ها برای کسب این سهمیه رقابت کند.

* تیم ملی هندبال جوانان دختر ایران توانست قزاقستان را در مسابقات قهرمانی آسیا با نتیجه ۲۷ بر ۲۴ شکست دهد و با کسب عنوان پنجمی، سهمیه مسابقات جهانی را از آن خود کرد.

* تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران در دیدار نهایی رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل قزاقستان میزبان به برتری رسید و قهرمان آسیا شد.

* سرانجام بلاتکلیفی مدیریتی در باشگاه استقلال به پایان رسید و با توافق وزارت ورزش و وزارت اقتصاد و بررسی شرایط گزینه‌های مختلف، علی خطیر به عنوان مدیرعامل باشگاه استقلال انتخاب شد.

* احمد اسناوندی سرپرست فدراسیون ورزش کارگری گفت: رقابت‌های جهانی کارگران جهان روزهای چهاددهم تا نوزدهم شهریورماه در شهر چرویا و سه شهر دیگر کشور ایتالیا برگزار می‌شود که قرار است یکصد ورزشکار در بخش مردان و بانوان در رشته‌های تنیس روی‌میز، کاراته، والیبال سالنی، کشتی فرنگی، کشتی ساحلی، دو ومیدانی و جودو اعزام شوند.

* لوئیز سوارز میرامونتس، اسطوره اسپانیایی باشگاه‌های بارسلونا و اینتر در سن ۸۸ سالگی درگذشت. سوارز از سال ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۱ بازیکن بارسا بود و پس از آن از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۰ برای اینتر بازی کرد.

* مراسم قرعه‌کشی بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران در هتل المپیک تهران انجام شد و مدیران عامل، مدیران، نمایندگان و برخی سرمربیان ۱۶ تیم لیگ برتری به همراه مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در این مراسم حضور یافتند تا از نزدیک شاهد قرعه‌کشی باشند.

* با اعلام صادق درودگر، قرارداد میزبانی ورزشگاه آزادی از بازی‌های خانگی نساجی در لیگ قهرمانان آسیا امضا شده و به این ترتیب این باشگاه مازندرانی در ورزشگاه آزادی پذیرای حریفان خود خواهد بود.

* گاستون ادول، خبرنگار TYC آرژانتین از زمان حضور لیونل مسی در تیم اینترمیامی پرده برداشت. به گزارش این خبرنگار، اینترمیامی آمریکا از اسطوره باشگاه بارسلونا در تاریخ شانزدهم جولای (بیست‌وپنجم تیر)، یکشنبه آینده رونمایی خواهد کرد.

* رسانه‌های ایتالیایی از حذف یوونتوس از رقابت‌های اروپایی برای فصل آینده خبر دادند. به دلیل نقض قوانین مالی از سوی یوونتوس، این باشگاه از حضور در رقابت لیگ کنفرانس اروپا در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ محروم شده است.

* هفدهمین دوره مسابقات نجات غریق قهرمانی کشور که به میزبانی جزیره کیش آغاز شد، با نهایی شدن جایگاه تیم‌ها و تعیین برترین‌ها به پایان رسید. در پایان این دوره مسابقات و در مجموع رقابت‌های برگزار شده در دو بخش استخری (٧ماده) و ساحلی (٣ ماده)، تیم تهران با مجموع ٢٦٦ امتیاز در صدر جدول رده بندی قرار گرفت و به عنوان قهرمانی دست یافت.

* کمال کامیابی‌نیا هافبک فصل گذشته تیم فوتبال پرسپولیس به‌صورت رسمی به تیم ذوب‌آهن اصفهان پیوست. این تیم در شهر بروجن اردو زده و کامیابی‌نیا به اردوی گاندوها ملحق شده است تا کارش را با این تیم شروع کند. ذوب‌آهن از این خرید خود به‌صورت رسمی رونمایی کرد.

* ایمان متقیان‌نژاد، دبیر مجمع عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: بنابر اعلام دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان، مجمع انتخابات فدراسیون ورزش‌های همگانی برای تعیین ریاست این فدراسیون روز چهارشنبه بیست‌وپنچم مرداد در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

* با توجه به درخواست ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان و پیگیری‌های هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه، عیسی آل‌کثیر قرارداد خود را به عنوان بازیکن آزاد برای ۲ فصل با سپاهان امضا کرد.

* دهمین دوره رقابت‌های پارادوومیدانی قهرمانی جهان، در پاریس آغاز شده و دوشنبه بیست‌وششم تیر ماه ادامه خواهد داشت. در این رقابت‌ها ۱۲۰۶ ورزشکار از ۱۰۳ کشور دنیا حضور دارند و از ایران نیز ۱۸ ورزشکار به پاریس اعزام شده‌اند.

* مهدی طارمی در آئینی، پیراهن خود در تورنمنت بین‌المللی کافا را با درج امضا و متن نوشته به شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر هدیه داد.

* شبکه «الکاس» قطر خبر داد لیونل مسی ابرستاره آرژانتینی پیراهن خود را در بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ که مقابل فرانسه بازی کرد، به موزه فیفا داد.

* با صدور حکمی از سوی سیدروح‌اله حسینی سرپرست فدراسیون بوکس، امین قاسمی‌پور به عنوان مربی تیم ملی بزرگسالان انتخاب شد. قاسمی‌پور پیش از این نیز به عنوان مربی در تیم ملی بوکس بزرگسالان فعالیت داشته و از قهرمانان اسبق بوکس کشورمان است که ۱۵ سال عضو تیم ملی بوده است.

* با تصمیم ستاد عالی بازی‌های آسیایی رشته‌های والیبال، هندبال و بسکتبال در بخش بانوان به این دوره از بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام نخواهند شد.

* همسر ادوین فن در سار پس از اینکه اسطوره منچستریونایتد دچار خونریزی مغزی شد، می‌گوید او با خطر جدی مواجه نیست. دروازه‌بان سابق یونایتد که در تعطیلات خود در جزیره هوار کرواسی بود، گزارش شده که در یک رستوران ناگهان از هوش رفته و فوراً به بیمارستان منتقل شده است. آن‌ماری فن در سار، به‌روزرسانی جدیدی از وضعیت سلامتی همسرش ارائه کرد و گفت که او پایدار است، اما همچنان در مراقبت‌های ویژه به‌سر می‌برد.

* مهدی طارمی ستاره فوتبال ایران در فصل پیش موفق شد آقای گل فوتبال پرتغال شود و عملکرد درخشانی با پورتو داشت. او که چندسالی است که در پورتو می‌درخشد مورد توجه تیم‌های اروپایی قرار گرفته و گفته می‌شود تیم‌های منچستریونایتد، آرسنال، میلان و مارسی علاقه‌مند به جذب ستاره تیم ملی ایران هستند. در این میان به نظر می‌رسد پیشنهاد باشگاه‌های منچستریونایتد و میلان جدی‌تر از سایر تیم‌ها است.

* با پایان رسمی رأی‌گیری یک ماهه مردمی انتخاب بهترین ووشوکاران سال ۲۰۲۲؛ فدراسیون بین المللی ووشو به صورت رسمی اسامی برندگان این بخش را اعلام کرد و دیانا رحیمی نماینده ایران که در بخش بهترین ستاره نوظهور زن نامزد شده بود، با کسب حداکثر آرا به عنوان نفر نخست این قسمت از رأی‌گیری انتخاب و به عنوان ستاره نوظهور بخش ساندای بانوان در سال ۲۰۲۲ معرفی شد.

* رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ دو و میدانی به میزبانی فرانسه درحال برگزاری است و الهام صالحی در ماده پرتاب وزنه کلاس F۵۴ با ثبت رکورد ۷٫۲۳ در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت و موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شد تا تعداد سهمیه‌های کشورمان به عدد ۴ برسد.

* مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون کشتی، به ریاست محمد پولادگر معاون توسه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان برگزار شد و در پایان علیرضا دبیر با رأی اعضا مجمع برای چهار سال دیگر دوباره رئیس فدراسیون کشتی باقی ماند.

* فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) اعلام کرد، ۲۰۹ میلیون دلار به باشگاه‌هایی که بازیکنان‌شان در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی خود را همراهی کردند، پرداخت می‌کند. این مبلغ به ۴۴۰ باشگاه از ۵۱ کشور مختلف پرداخت خواهد شد که بازیکنان آن‌ها در ماه‌های نوامبر و دسامبر ۲۰۲۲ در این مسابقات حضور داشته‌اند.

کد خبر 673278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.