انهدام ۴ باند قاچاق موادمخدر در مرزهای جنوب شرق / کشف بیش از ۴ میلیون واحد انواع ارز

فرمانده مرزبانی فراجا از انهدام چهار باند قاچاق موادمخدر در مرزهای جنوب شرق و رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا از کشف بیش از چهار میلیون واحد انواع ارز خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار احمدعلی گودرزی، فرمانده مرزبانی فراجا، اظهار کرد: در راستای کنترل و مراقبت از مرزها و برخورد قاطع با هرگونه قاچاق موادمخدر در طول نوار مرزی، مرزداران استان سیستان و بلوچستان از فعالیت باندهای بزرگ قاچاق موادمخدر در مناطق مرزی مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی و تشدید اقدامات کنترلی، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، مسیرهای احتمالی تردد قاچاقچیان و زمان برنامه‌ریزی شده جهت انتقال محموله موادمخدر به عمق کشور مشخص شد و مرزداران دلاور در قالب چندین تیم پوششی و عملیاتی با اجرای طرح مهار و کمین‌های هدفمند، مناطق مورد نظر را در کنترل خود قرار دادند و توانستند طی درگیری مسلحانه با سوداگران مرگ در چهار رشته عملیات جداگانه، چهار باند قاچاق مواد مخدر را طی ۲۴ ساعت گذشته زمین‌گیر کنند.

فرمانده مرزبانی فراجا تصریح کرد: مرزداران دلاور طی این عملیات‌ها، موفق شدند ضمن توقیف سه دستگاه خودروی حامل موادمخدر، سه دستگاه موتورسیکلت، بیش از دو تن و ۴۱۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کنند.

وی با بیان اینکه در این راستا دو قاچاقچی دستگیر شدند، از کشف چند دستگاه بی‌سیم، سلاح و مقادیری مهمات نیز از قاچاقچیان خبر داد و خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر با جدیت از سوی این مجموعه دنبال می‌شود و با توجه به نقش بی‌بدیل مرزنشینان و دستاوردهای مرزبانی، همکاری و تعامل تنگاتنگ بین مرزنشینان و مرزداران ضروری است.

توقیف حدود ۱۳۰۰ خودروی حامل اقلام ممنوعه و شوتی

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری پلیس امنیت اقتصادی نیز برنامه‌های ویژه‌ای را در دستورکار خود قرار داده است. ما در سال جاری بر روی مبارزه با قاچاق سازمان یافته و کلان تمرکز کردیم و در این حوزه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد ۶۲ درصدی بودیم.

وی با بیان اینکه در بهار امسال شاهد افزایش ۸۷ درصدی برخورد با قاچاق سازمان‌یافته کالا و ارز بودیم، افزود: پلیس امنیت اقتصادی در بیشتر گمرک‌ها مستقر شده و آمارهای ما از این بخش نشان می‌دهد که بیشترین پرونده‌های سازمان یافته در حوزه مقابله با فراورده‌های نفتی است. در حوزه پلیس گمرک به خصوص در دو گمرک شهید رجایی و دوغارون رشد ۳۳ درصدی پرونده‌های تشکیل شده در حوزه مقابله با قاچاق سازمان یافته را داشتیم.


رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا در تشریح عملکرد معاونت مبارزه با جرایم اقتصادی در بهار امسال، گفت: در پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی در سه ماهه امسال شاهد رشد ۱۴ درصدی بوده‌ایم و مرکز عملیات پلیس امنیت اقتصادی به ۲۹ پرونده کلان اقتصادی رسیدگی کرده است که در این حوزه شاهد رشد ۱۰۰ درصدی در مقایسه با مدت مشابه آن هستیم؛ همچنین در بهار امسال در مجموع شاهد رشد ۲۳ درصدی ارزش ریالی پرونده‌های کشف شده از سوی پلیس امنیت اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اجرای ۹ مرحله طرح هدفمند در سه ماهه سال جاری برای مبارزه با جرایم اقتصادی، ادامه داد: با اجرای این طرح‌ها ۲۱۹۷ دستگاه خودروی حامل بار قاچاق توقیف و ۳۴۷۲ متهم دستگیر و ۳۵۰۶ فقره پرونده تشکیل شده و این طرح‌ها مربوط به برخورد با تمام جرایم اقتصادی بوده است.

سردار رحیمی تصریح کرد: با اجرای طرح‌های سراسری، منطقه‌ای و استانی در حوزه‌های مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، سوخت، دخانی، ترانزیتی، کالای ممنوعه، دام زنده، گندم و آرد کشفیات پلیس مبارزه با موادمخدر در مقایسه با سه ماهه سال قبل از ۱۳ تا ۲۴۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اجرای طرح برخورد با خودروهای تندرو حمل کالای قاچاق یا همان خودروهای «شوتی»، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه، ۶۰۸ خودروی معروف به خودروی شوتی حامل موارد قاچاق و ممنوعه توقیف و بیش از دو میلیارد و ۲۹۳ میلیون تومان کالای قاچاق از آنان کشف شده است. این خودروها افزون بر حمل کالای قاچاق رانندگی خطرناکی دارند و جان سایر کاربران ترافیک را به خطر می‌اندازند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت مبارزه با قاچاق اقلام ممنوعه، اظهار کرد: در این طرح ۶۸۹ خودروی حامل کالای قاچاق ممنوع از جمله سلاح، مشروبات فرآورده‌های نفتی و تجهیزات ماهواره‌ای توقیف شد. اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اولویت کالای گمرکی، دخانی و ترانزیتی در دستور کار است و در این طرح ۵۶۶ خودرو توقیف و کشفیات این طرح بیش از سه میلیارد و ۵۹۳ برآورد شد.

وی با اشاره به اقدامات پلیس گمرک در سه ماهه سال جاری، گفت: در این حوزه شاهد افزایش ۲۱ درصدی کنترل و بررسی محموله‌های گمرکی نسبت به دوره مشابه سال قبل هستیم. در سه ماهه سال جاری شاهد رشد ۶۴ درصدی پرونده‌های کلان بالای ۱۰ میلیارد تومانی و رشد ۱۵۰ درصدی کالای کشف شده در حوزه پلیس گمرک هستیم.

سردار رحیمی درباره برخورد پلیس با اخلالگران بازار سکه، ارز و طلا، تصریح کرد: طرح مبارزه با اخلالگران بازار سکه و ارز با هماهنگی بانک مرکزی در حال انجام است و در این مدت و در اجرای این طرح ۲۴ متهم دستگیر و نزدیک چهار میلیون و ۲۰۰ واحد انواع ارز و مقدار ۷۰ هزار دلار ارز تقلبی از متهمان کشف شده است.

کد خبر 673210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.