استان مازندران آماده هرگونه همکاری در راستای راهبردهای تامین مواد غذایی کشور است

استاندار مازندران گفت: تاکید بر ورود مسئولان امر برای خرید محصولات استراتژیک همچون برنج دغدغه جدی کشاورزان مازندرانی است که باید مورد توجه قرار گیرد. استان مازندران در امر تولید محصولات کشاورزی و در راستای راهبردهای تامین مواد غذایی کشور و وزارت جهاد، آماده هرگونه همکاری و تعامل است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمود حسینی‌پور در بازدید از مجتمع صنایع غذایی ساوانای گلوگاه که به همراهی وزیر جهاد کشاورزی به منظور سفر یک‌روزه به مازندران سفر کرده است، با بیان اینکه استان مازندران از دیرباز در حوزه تولید مواد غذایی سرآمد بوده و مردم به تولید محصولات کشاورزی توجه ویژه‌ای می‌دهند، اظهار کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در ممنوعیت واردات با وجود تولیدات داخلی به‌ویژه تولید برنج به عنوان مواد اصلی سبد غذایی مردم نیاز به توجه ویژه در جلوگیری از این واردات وجود دارد.

وی افزود: کشاورزان مازندرانی با توجه به منویات رهبری اهتمام بر کشت و تولید محصولات کشاورزی دارند؛ بنابراین تاکید بر ورود مسئولان امر برای خرید محصول استراتژیکی همچون برنج دغدغه جدی کشاورزان است که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در یک سال گذشته به کشاورزان با وجود افزایش تولیدات داخلی، به دلیل ورود بی‌رویه واردات سخت گذشت و به تولیدکنندگان برنج مازندران خسارت وارد شد، خاطرنشان کرد: نیاز به حمایت وزارت جهاد کشاورزی است تا از واردات بی‌رویه برنج جلوگیری شود، البته در سایر بخش‌های تولیدی در مازندران نیز نیازمند توجه و حمایت هستیم.

وی گفت: استان مازندران در امر تولید محصولات کشاورزی و در راستای راهبردهای تأمین مواد غذایی کشور و وزارت جهاد، آمادگی هرگونه همکاری و تعامل را دارد.

کد خبر 673168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.