بررسی عضویت ایران در «سازمان توسعه زنان»

مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده ضمن برشمردن اشتراکات کشورهای اسلامی و بیان ضرورت اهتمام به بررسی و حل مسائل زنان و خانواده با تأسی به دین اسلام و تکیه بر ظرفیت‌های مشترک فرهنگی بر اهمیت اتحاد و هم‌افزایی این کشورها در مقابله با الگوهای انحرافی و نوظهور خانواده تأکید کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، خدیجه کریمی، مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده با عفنان الشعیبی، مدیر اجرایی سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) در حاشیه نشست مجمع بین‌المللی زنان در تاشکندِ ازبکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

خدیجه کریمی در این دیدار، توضیحاتی در خصوص آغاز روند عضویت کشور در WDO ارائه و اظهار کرد: این موضوع در حال بررسی است و امیدواریم با پایان روند بررسی، عضویت ما در این سازمان کامل شود.

وی ضمن بر شمردن اشتراکات کشورهای اسلامی، افزود: اهتمام به بررسی و حل مسائل زنان و خانواده با تأسی به دین اسلام و تکیه بر ظرفیت‌های مشترک فرهنگی بر اهمیت اتحاد و هم‌افزایی کشورها در مقابله با الگوهای انحرافی و نوظهور خانواده، مورد تأکید است.

مدیرکل بین‌الملل معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده از تجربه موفق جمهوری اسلامی ایران در برگزاری نشست کارگروه زنان آیورا (کشورهای حاشیه اقیانوس هند) در تهران و نقش ایران به عنوان هماهنگ‌کننده آن خبر داد و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به لحاظ توان فکری، تولید محتوایی و تجربه کار بین‌المللی می‌تواند همکاری خوبی با WDO و ارتقای کیفی آن داشته باشد.

در این دیدار، عفنان الشعیبی، مدیر اجرایی سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) بر نقش آن سازمان در ارتقای توانمندسازی زنان، تأکید و یکی از رویکردها و اولویت‌های سازمان را تقویت حضور زنان در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشورهای عضو اعلام و اظهار کرد: واقعیات کشورها متفاوت از بازنمایی رسانه‌ها است و کشورهای OIC باید در تعامل و گفت‌وگو با واقعیات یکدیگر آشنا شوند.

وی با اشاره به تکمیل روند عضویت ۱۹ کشور در سازمان توسعه زنان (WDO)، ابراز امیدواری کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به عضویت آن سازمان درآید.

مدیر اجرایی سازمان توسعه زنان سازمان همکاری اسلامی (OIC) همچنین توضیحاتی در خصوص فرآیند کار آن سازمان در تعامل با کشورهای عضو ارائه کرد.

کد خبر 673157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.