افتتاح مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان توسط وزیر کشور

وزیر کشور صبح امروز با سفر به استان کرمان، مرکز مدیریت و کنترل حوادث کرمان را با زیربنای ۲۴۰۰ مترمربع در بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره)، جنب بوستان مسافر افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی وزیر کشور صبح امروز _ پنج‌شنبه بیست‌ودوم تیرماه _ به همراه استاندار کرمان، معاونان و مدیران ستادی استانداری، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی، مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان را افتتاح کرد.

وزیر کشور با تأکید بر اجرای سازه‌های پایدار، محکم و استاندارد و کاهش خسارات در زمان بحران، اظهار کرد: یکی از دستور کارهای ستاد بحران، پیشگیری از اتفاقات است.

احمد وحیدی در آئین افتتاح مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان با گرامیداشت روز مباهله و تشکر از استاندار و مسئولان استان برای راه‌اندازی ساختمان مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان، افزود: بحران، یک شرایط ویژه و غم‌انگیز برای هر ملتی است و اهمیت دارد که در این زمان، افرادی در کنار مردم یاری‌رسان باشند.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و حضور در صحنه بسیار حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: دانش کافی و مدیریت هنگام بحران اهمیت زیادی دارد، برخی وقایع قابل پیشگیری است، اما درباره زلزله دانش کمتری وجود دارد.

وزیر کشور تصریح کرد: چنانچه سازه‌های پایدار، محکم و استانداردی داشته باشیم، قطعاً خسارات کمتری رخ خواهد داد؛ لذا یکی از دستورکارهای ستاد بحران، پیشگیری از اتفاقات است. ستاد بحران باید دائم در حال رصد شرایط برای پیشگیری از حوادث باشد که این امر مستلزم مدیریت و کنترل شرایط است.

وحیدی با بیان اینکه عملکرد مؤثر مرکز مدیریت و کنترل حوادث کرمان به واسطه مجاورت با هلال‌احمر، فرودگاه و راه‌آهن استاندار کرمان است، تاکید کرد: مجاورت مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان با پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق هلال‌احمر، فرودگاه و راه‌آهن بر عملکرد مجموعه مؤثر است.

افتتاح مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان توسط وزیر کشور

عملکرد مؤثر مرکز مدیریت و کنترل حوادث کرمان به واسطه مجاورت با هلال‌احمر، فرودگاه و راه‌آهن

محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان نیز تاکید کرد: مجاورت مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان با پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق هلال‌احمر، فرودگاه و راه‌آهن، عملکرد مجموعه را مؤثر کرده است.

وی در آئین افتتاح مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان، ضمن تشکر از تمام مسئولانی که در ساخت و تجهیز این مرکز تلاش کردند، افزود: این ساختمان دارای موقعیت خوبی است؛ چراکه در مجاورت پایگاه امدادی پشتیبانی جنوب شرق جمعیت هلال‌احمر، فرودگاه و راه‌آهن قرار دارد و می‌تواند در انجام مأموریت‌های کاری خود مؤثر باشد.

در ادامه این مراسم محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تشکر از مسئولان استان جهت راه‌اندازی این مرکز، تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان قدم اولیه است و در ادامه با امکانات و تجهیزات لازم تجهیز و تکمیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کرمان یکی از استان‌هایی است که بیشترین بحران را در کشور هنگام سیلاب، زلزله و آتش‌سوزی دارد، خاطرنشان کرد: سیلاب یکی از مواردی است که به استان کرمان خسارت زیادی وارد کرده است، لذا باید تلاش کنیم ساخت و سازهای محکم و استانداردی داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، وزیر کشور صبح امروز با استقبال استاندار و اعضای شورای تأمین استان وارد فرودگاه کرمان شد؛ شرکت در همایش منطقه‌ای فرمانداران استان‌های کرمان، یزد و شیراز، افتتاح مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان و شرکت در شورای اداری استان از جمله برنامه‌های وزیر در سفر یک‌روزه به کرمان است.

مرکز مدیریت و کنترل حوادث استان کرمان با زیربنای ۲۴۰۰ مترمربع در بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (ره)، جنب بوستان مسافر احداث شده است.

کد خبر 673111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.