آخرین پیام شهید مدافع حرم زینبیون

یک کاربر فضای مجازی از آخرین پیام شهید مدافع حرم زینبیون «ثاقب حیدر» نوشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یک کاربر فضای مجازی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: «کربلا گوشی همراهش را بیرون کشید، صفحه پیام را باز کرد و با آخرین رمقی که در وجود مانده بود، شروع به تایپ کرد "دنبال من نگردید و مرا مبادله نکنید"، شهید مدافع حرم زینبیون ثاقب حیدر (کربلا)»

آخرین پیام شهید مدافع حرم زینبیون

به گزارش ایمنا، شهید ثاقب حیدر با نام جهادی «کربلا»، در روستای بورکی منطقه پاراچنار پاکستان دیده به جهان گشود. محیط مذهبی پاراچنار و فرهنگ شیعی مردم منطقه به‌ویژه خانواده ثاقب، از همان کودکی در جان و روح او رسوخ کرد و با تمام شور و شیطنت‌های بی‌پایانی که داشت، پابه‌پای پدرش در هیئت‌ها و فعالیت‌های دینی و مذهبی شرکت می‌کرد.

با شروع جنگ‌های داخلی پاکستان و حمله وهابیت به منطقه‌ی شیعه‌نشین پاراچنار، ثاقبِ ۱۳ ساله اسلحه به دست گرفت و برای دفاع از مردم بی‌پناه و مظلوم به‌پاخاست.

در دبی بود که خبر حمله تکفیری‌ها به سوریه و قتل و غارت وحشیانه آن‌ها را شنید. از همان‌جا در نخستین فرصت و بی‌خبر، خود را به اعزام رساند و جزو مدافعین حرم پا به سوریه گذاشت. تجربه جنگی و شجاعت و اعتقاد راسخ او، خیلی زود توجه فرماندهان را جلب کرد و در عملیات‌ها و شناسایی‌های خطیر نقش‌آفرینی کرد.

«کربلا» حدود یک سال در سوریه در مقابل تکفیری‌ها ایستاد و با شهامت جنگید و سرانجام زمانی‌که منتظر تولد نخستین فرزندش بود، هنگامی که همراه شهید محمد جنتی، فرمانده لشکر زینبیون برای شناسایی یکی از مناطق مهم عملیاتی رفته بود، به کمین تکفیری‌ها برخورد کرد و پس از نبردی نابرابر، غریبانه به شهادت رسید.

کد خبر 673109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.