استفاده حداکثری لوکزامبورگی‌ها از انرژی‌های تجدیدپذیر

منابع تجدیدپذیر، انرژی مورد نیاز همه خانوارهای لوکزامبورگ را در سال جاری پوشش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وزارت انرژی لوکزامبورگ به تازگی اعلام کرده است که در حال حاضر تأسیسات خورشیدی در این کشور کوچک قادر به تأمین انرژی مورد نیاز یک‌سوم جمعیت آن، یعنی حدود ۲۱۰ هزار نفر، است، زیرا ظرفیت تأسیسات جدید در سال ۲۰۲۲ به ۳۱۷ مگاوات رسید.

علاوه بر این، ظرفیت خورشیدی اضافه شده به تأسیسات ترکیبی بادی و نیروگاه آبی در کشور لوکزامبورگ به این معنا است که همه این منابع تجدیدپذیر قادر خواهند بود کل نیاز انرژی خانه‌های این کشور را در سال جاری برآورده کند. با این وجود، آمار سال آینده تأیید می‌کند که چنین اتفاقی رخ داده است یا خیر. به گفته وزیر انرژی، در طول پنج سال گذشته، انرژی خورشیدی در لوکزامبورگ به لطف تعرفه‌های جذاب و برنامه‌های یارانه‌ای قابل‌توجه، واقعاً اوج گرفته است.

افزایش استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در لوکزامبورگ

اگرچه این اخبار امیدوارکننده به نظر می‌رسد، اما واقعیت این است که مصرف انرژی تجدیدپذیر توسط خانواده‌ها درصد نسبتاً کمی از کل مصرف انرژی در لوکزامبورگ را تشکیل می‌دهد. در واقع، این کشور در حال حاضر از نظر سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف کلی انرژی در رتبه آخر اتحادیه اروپا قرار گرفته است. خانوارها فقط ۱۲ درصد از انرژی تولیدشده و وارداتی را مصرف می‌کنند، بنابراین باید توجه به بخش‌های دیگر معطوف شود که موانع اصلی پایداری انرژی هستند.

طرح به‌روزرسانی شده لوکزامبورگ نشان می‌دهد که این کشور باید میزان مصرف انرژی تجدیدپذیر خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی به حداقل ۳۵ درصد از میزان کل افزایش دهد. با این وجود، مشکل این است که کشور لوکزامبورگ کوچک است و منابع انرژی تجدیدپذیر به سرزمین‌های بزرگ زمینی یا دریایی نیاز دارد. به همین دلیل است که پارلمان دوک‌نشین معاهده‌ای را با دانمارک در ماه فوریه تصویب کرد که بر اساس آن، این کشور تا سقف ۶۶ میلیون یورو در پروژه‌های انرژی سبز در خارج از کشور سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

کد خبر 673100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.