گرما در اصفهان به اوج رسید

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان گفت: امروز بیشینه دمای کلانشهر اصفهان و ۱۹ شهر استان به دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی نسبتاً پایدار تا اواخر هفته بر روی استان است، بر این اساس تنها پدیده مورد انتظار در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابر در حد کمی ابری تا قسمتی ابری برای مناطق غربی و جنوبی است و در دیگر مناطق به صورت صاف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید به ویژه در نیمه شمالی و شرقی استان و تندباد لحظه‌ای همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. شدت و گسترش باد فردا به مرکز و شمال استان کشیده خواهد شد و تا روز جمعه کمابیش تداوم دارد.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف بادگردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق مستعد استان، تصریح کرد: فعالیت این سامانه از امروز آغاز و تا روز جمعه با وزش باد نسبتاً شدید، احتمال وقوع تندباد لحظه‌ای خیزش گردوخاک با کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شمال، شرق و مناطق مرکزی استان همراه است.

وی با اشاره به فعالیت سامانه فردا در شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، مهاباد، زواره، نائین، انارک و ورزنه، گفت: در روزهای پنجشنبه و جمعه خوروبیابانک، چوپانان، اردستان، مهاباد، زواره، انارک، مهاباد، زواره، نائین، انارک، ورزنه، بادرود، آران‌وبیدگل، کاشان، اصفهان، نجف‌آباد، مورچه‌خورت، مبارکه، شهرضا و زرین‌شهر تحت‌تأثیر قرار خواهد گرفت.

امینی خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا و قرار گرفتن در شرایط ناسالم، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده و کهنسال و نهال‌ها را از اثرات مخاطرات فعالیت سامانه دانست و اضافه کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

وی افزود: امروز بیشینه دمای شهرستان‌های خوروبیابانک، چوپانان، بادرود و مهاباد با ۴۴ درجه سانتی‌گراد، آران‌وبیدگل با ۴۳ درجه سانتی‌گراد، کاشان، کلانشهر اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، اردستان، کبوترآباد و ورزنه با ۴۲ درجه سانتی‌گراد، لنجان، برخوار (دولت آباد)، فلاورجان و فرودگاه اصفهان با ۴۱ درجه سانتی‌گراد و مبارکه، مورچه خورت، انارک، نائین با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان هستند.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق استان به ویژه در نیمه غربی یک تا دو درجه افزایش خواهد داشت و در شرق دو درجه کاهش دارد، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۴۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۴ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 673026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.