برگزاری مسابقات فوتسال بالای ۴۰ سال فرهنگیان کشور به میزبانی اصفهان

مسابقات فوتسال بالای ۴۰ فرهنگیان کشور به میزبانی اصفهان از فردا به مدت چهار روز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امروز - چهارشنبه بیست و یکم تیرماه- نشست خبری مسابقات فوتسال بالای ۴۰ فرهنگیان کشور با حضور محمود خدابخشی رئیس گروه فضاها و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش، فرهاد رضایی، آذرکیوان امیری‌پور، فرهاد رضایی و دیگر معاونین تربیت بدنی آموزش و پرورش برگزار شد.

اصفهان همیشه میزبانی خوبی داشته است

محمود خدابخشی رئیس گروه فضاها و تجهیزات ورزشی وزارت آموزش و پرورش در خصوص مسابقات فرهنگی فوتسال بالای چهل سال کشور که به میزبانی اصفهان، اظهار کرد: اصفهان همیشه میزبانی خوبی داشته است بعد از سیزده سال در سال گذشته در آموزش و پرورش و حوزه سلامت مسابقات فرهنگیان آغاز شد، جمعاً ۱۸۷ هزار نفر در دو بخش آقایان و بانوان مسابقات خود را از تیرماه آغاز کردند و تا دی‌ماه ادامه خواهد داشت. مسابقات در حوزه برادران در رشته‌های فوتسال زیر ۴۰ و بالای ۴۰ سال، والیبال، بسکتبال سه به سه و تنیس روی و در بانوان در بسکتبال سه به سه، تنیس روی میز و بدمینتون خواهد بود. مسابقات در رشته‌های رایج در آموزش و پرورش و مطالبه فرهنگیان است و اگر بودجه افزایش پیدا کند شاید در آینده رشته‌های نیز اضافه شود. از ۱۳۰۶ تربیت بدنی در آموزش و پرورش ایجاد شده است و در حال حاضر سرانه ورزشی ما ۳۴ سانتی متر بوده که باید این فضا به یک متر برسد، آنچه مسلم است آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند چنین فضایی را آماده و در اختیار دانش آموزان قرار دهد و تمامی دستگاه‌ها باید با آموزش و پرورش همکاری کنند، به دلیل عدم همکاری این سرانه کم رنگ شده است.

وی ادامه داد: سیاست وزارت آموزش و پرورش و تندرستی ایجاد فضای ورزشی در مدارس است. فضاهایی مورد نیاز است که بتوانیم خدمات خوبی را به دانش آموزان بدهیم. ۲۱۰۰ باب فضا در کل کشور را در طرح اولیه شهید سلیمانی آغاز کردیم که نیمی از آنها به مرحله بهره برداری در مرحله دوم رسیده است. ۱۰۵ هزار مدرسه در کشور داریم و تاکید شده است که تمام مدارس باید فضایی متناسب با زنگ ورزش در آنها ایجاد شود و این در برخی استان‌ها پررنگ و برخی کم رنگ است. اگر همکاری و تعامل دستگاه‌ها و ارگان‌ها را داشته باشیم بسیاری از موانع و مشکلات ما به ویژه در زمینه کم تحرکی و چاقی از بین خواهد رفت، چرا که ورزش یک تفریح نیست؛ بلکه یک ضرورت است.

مسابقات فوتسال در دو رده ۴۰ سال و زیر ۴۰ سال برگزار می‌شود

فرهاد رضایی، رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص میزبانی مسابقات فرهنگیان بالای ۴۰ سال، اظهار کرد: مسابقات فوتسال در دو رده ۴۰ سال و زیر ۴۰ سال برگزار می‌شود که اصفهان میزبان مسابقات بالای ۴۰ سال است. این مسابقات از فردا با حضور ۳۲ تیم از فردا شروع شده و تا چهار روز ادامه خواهد داشت. کادر داوری متشکل از ۲۵ نفر و ۳ سر ناظر و یک نماینده از وزارت خانه است. ۱۸ تیم در هتل کوثر و ۱۴ تیم در هتل عالی‌قاپو مستقر هستند. در روز آخر مسابقات، ۴ تیم به صورت ضربدری در صبح مسابقه می‌دهند و بعد از ظهر نیز دیدار فینال در ورزشگاه امام علی برگزار می‌شود مراسم اختتامیه نیز در سرای عطار برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات فوتسال بالای ۴۰ سال فرهنگیان کشور به میزبانی اصفهان

توجه به ورزش فرهنگیان و معلمان باعث پویایی مدارس می‌شود

آذر کیوان امیرپور معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش اصفهان در خصوص میزبانی استان اصفهان، تصریح کرد: توجه به ورزش فرهنگیان و معلمان موجب می‌شود که مدارس پویایی داشته باشیم. از دست آوردهایی که در مجموعه تربیت بدنی اصفهان داشتیم می‌توان به طرح شهید خرازی، برای استفاده دانش آموزان به همراه خانواده در روز پنجشنبه مادر و دختر و در روز جمعه پدر و پسر، که در یک‌سال گذشته آغاز و اجرا شده است.

وی ادامه داد: در استان اصفهان فضاهای مناسبی را به این مسأله اختصاص دادیم و به دلیل شرایط کرونایی سعی کردیم این طرح را به خوبی جلو ببریم اما متأسفانه استقبال خوبی از سوی خانواده نشد. با توجه به بحث سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها این طرح را ادامه خواهیم داد. امسال به صورت مدرسه‌ای طرح ادامه پیدا کرد همچنین جشنواره تحت عنوان جشنواره مادر و دختر و پدر و پسر برگزار کردیم. زمانی که جشنواره برگزار می‌شود رقابت برداشته و شادابی و نشاط بیشتر در بین افراد ایجاد می‌شود. با همکاری معاونت ورزش شهرداری طرحی مطرح کردیم و در آن ۲۲۰ منطقه را شناسایی شد تا حیاط مدارس در ساعات خارج از ساعت استفاده یا فضایی که مناسب فعالیت ورزشی باشد را با حضور یک مربی در اختیار بچه‌ها قرار دهیم. با توجه به زندگی آپارتمان نشینی، کم تحرکی را در بچه‌ها می‌توان دید. همچنین طرح توسعه شهید سلیمانی را به اجرا در آوردیم که در مرحله اول طرح به ترمیم فضاهای آموزشی پرداختیم و به صورت مشارکتی کف پوش‌ها، چمن و نور را بهبود بخشیدیم.

افتتاح ۴۷ فضای ورزش، ۱۷ زمین چمن و ۱۰۵ سالن در سال گذشته

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش‌ و پرورش اصفهان در خصوص اقدامات ورزشی آموزش و پرورش، گفت: در سال گذشته نیز در خصوص توسعه فضای ورزشی اقداماتی انجام شد که ۴۷ فضای ورزشی، ۱۷ زمین چمن و ۱۰۵ سالن به مرحله افتتاح رسید. این سالن‌ها را که سال‌ها رها شده بود به ویژه در مناطق محروم و شرق اصفهان که توانستیم آنها را حیا کرده و در اختیار شهروندان قرار دهیم. اولین سالن ورزشی ویژه دانش آموزان خاص با نیازهای خاص با ۴۰۰ متر زیر بنا در محدوده ملک شهر در حال احداث است.

وی افزود: برای اجرای این طرح از سعی کردیم تا از منابع داخلی خود استان تأمین بودجه کنیم. طرح شهید طوقانی که در خصوص تربیت مرشد بود در شش ناحیه استان اصفهان از جمله کاشان، آران و بیدگل، اصفهان و برخوار از دانش آموزانی که علاقه‌مند بودند استفاده کردیم و یک ضرب زورخانه‌ای تهیه کردیم تا ورزش صبحگاهی مدارس با این ضرب آغاز شود. از این طرح استقبال بسیار خوبی شد. در بخش راه اندازی کانون‌های تندرستی اولین کانون را در اصفهان هفته آینده افتتاح خواهیم کرد. استعدادیابی و هدایت ورزشی را داشتیم که بازخورد خوبی داشته است و با همکاری با دانشگاه اصفهان انجام دادیم که در آینده قطعاً می‌تواند خروجی خوبی برای ورزش کشور داشته باشد و شاهد این باشیم که فرزندان در پایان پایه سوم که سن مشترک بین اکثر رشته‌ها است نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. در بحث حیاط مدارس و ایمن سازی آنها یک کارگاه گروه نظارت پیش بینی کرده و به صورت قطب بندی، مسئول نظارت و بررسی شرایط انتخاب کردیم.

توجه به ورزش دانش آموزان از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند

امیرپور در خصوص اهمیت ورزش دانش آموزان، بیان کرد: توجه به ورزش دانش آموزان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند و توجه به دانش آموزان و آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را رفع کند و در کنار آن توجه به ورزش و فعالیت ورزش فرهنگیان می‌تواند راهکار خوب و مناسبی باشد که در طی سال‌های اخیر این توجه و برنامه ریزی خوب نتایج و بازخوردهای خوبی را به دنبال داشته است مسابقات دانش آموزان نیز برای ما بسیار مهم است و از سطح مدارس آغاز کردیم تا تیم‌های منتخب که به مسابقات کشوری اعزام می‌شوند معلم تربیت بدنی در تمامی مقاطع کمبود داریم. مدارس پایه ما سال گذشته معلم تخصصی تربیت بدنی کم داشتند که در حال رفع آن هستیم. در سال گذشته حدود ۷ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات و اختصاص به مدارس هزینه کردیم و در تعاملی که با شهرداری شد حدود ۱۰ میلیارد تومان نیز قرار است افزوده شود.

وی با اشاره به پیشرفت سرانه ورزشی دانش آموزان اصفهان، تصریح کرد: سرانه ورزشی دانش آموزی روباز و سرپوشیده اصفهان ۶۲ سانتی متر بود که در کشور رتبه ۱۲ را در سال‌های گذشته داشتیم و با طرح شهید سلیمانی به رتبه ۲ رسیدیم. در یکسال جهشی ده رتبه‌ای به وجود آمده. حضور خیرین و مشارکت‌هایی که بود به ما کمک زیادی کرد و این اتفاق بسیار خوبی رقم خورد.

کد خبر 673011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.