مهارت‌آموزی سربازان وظیفه تصویب شد

سخنگوی دولت از تصویب لایحه مهارت‌آموزی سربازان وظیفه و کارکنان نیروهای مسلح در هیئت وزیران خبر داد و گفت: در این لایحه، صندوق ویژه‌ای برای مهارت‌آموزی این قشر در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، علی بهادری‌جهرمی امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران یک خبر خوب برای جوانان و کارکنان وظیفه نیروهای مسلح داشت و درباره آن اظهار کردد: امروز در هیئت وزیران مصوب شد تا حمایت مؤثری از مهارت‌آموزی و اشتغال‌پذیری سربازان وظیفه و کارکنان نیروهای مسلح صورت گیرد.

وی افزود: بر این اساس لایحه‌ای به این منظور در دولت تصویب شد که در آن برای مهارت‌آموزی این قشر صندوق ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.

سخنگوی دولت از تصویب آئین‌نامه اجرایی واردات خودروهای سنگین شامل اتوبوس، کامیون و کِشنده با عمر کمتر از پنج سال، در هیئت وزیران خبر داد و آن را در راستای اجرای قانون بودجه امسال و با هدف کاهش آلودگی هوا و مصرف سوخت و کمک به حمل‌ونقل عمومی درون‌شهری و برون‌شهری دانست.

بهادری‌جهرمی افزود: امروز همچنین آئین‌نامه اجرایی یکی از تبصره‌های بودجه امسال برای کاهش هدررفت گازهای مشعل و گازهای سراسری طبیعی مصوب شد.

وی یکی دیگر از مصوبات امروز را تصمیم‌گیری برای حضور ایران در نمایشگاه اکسپو ی ۲۰۲۵ ژاپن دانست و گفت: با مصوبه هیئت وزیران وزارت صمت به عنوان مسئول اجرایی غرفه ایران در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۵ انتخاب و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم مسئول محتوایی غرفه شد.

وی یکی دیگر از مصوبات این هفته دولت را اجرای یکی دیگر از تبصره‌های بودجه امسال با هدف جلوگیری از خام‌فروشی دانست و گفت: با تصمیم دولت آئین‌نامه اجرایی اخذ عوارض صادراتی از مواد خام معدنی و صنایع معدنی فلزی و غیرفلزی مصوب شد تا پس از اخذ به صورت صددرصدی به همان مجموعه صادرکننده تخصیص پیدا می‌کند تا صرف تحقیق و توسعه و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار گیرد.

کد خبر 672951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.