ادای احترام رئیس‌جمهور به مقبره رهبر فقید کنیا

رئیس‌جمهور با حضور در مقبره جوموکنیاتا رهبر ملی استقلال کنیا، به مقام این سیاستمدار فقید کنیایی ادای احترام کرد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در ادامه برنامه‌های سفر خود به کنیا، با همراهی رئیس و تعدادی از نمایندگان مجلس این کشور، با حضور در مقبره جوموکنیاتا، رهبر ملی استقلال این کشور، به مقام این سیاستمدار کنیایی ادای احترام کرد.

جوموکنیاتا رهبر جنبش استقلال‌طلبی کنیا است که بیش از ۹ سال از عمر خود را در زندان‌های انگلستان سپری کرد. او اولین رئیس‌جمهور کنیا بعد از استقلال این کشور از انگلستان است.

آیت‌الله رئیسی بامداد امروز در صدر هیئتی عالی‌رتبه، با بدرقه رسمی محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قمی، معاون بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و جمعی از اعضای کابینه، به دعوت رسمی رؤسای جمهور سه کشور کنیا، اوگاندا و زیمبابوه، تهران را به مقصد کنیا ترک کرد.

در این سفر وزرای بهداشت، جهاد کشاورزی، امور خارجه، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاون علمی و فناوری و جمعی از معاونان وزارتخانه و دستگاه‌های اجرایی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی صبح امروز وارد فرودگاه نایروبی شد و مورد استقبال مقامات کنیایی قرار گرفت و سپس آئین استقبال رسمی از سوی ویلیام سامویی روتو، رئیس‌جمهور کنیا در محل کاخ ریاست‌جمهوری این کشور انجام شد.

رؤسای جمهور ایران و کنیا پس از معارفه هیئت‌های سیاسی، وارد مذاکره خصوصی شدند. مذاکرات مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور بخش دیگری از برنامه‌های امروز رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه در کنیا است.

این نخستین سفر رئیس‌جمهور ایران به آفریقا پس از ۱۱ سال است.

کد خبر 672949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.