آغاز جشن «۳ بازی مردانه» در مغولستان

مغولستان طی روزهای یازدهم تا چهاردهم جولای، جشنواره‌ای تحت عنوان «نادام» برگزار می‌کند که به معنای «۳ بازی مردانه» است و شامل کشتی مغولی، اسب‌دوانی و تیراندازی با کمان می‌شود. در این دوران، جشن‌های محلی بسیاری در سراسر مغولستان با حضور عشایر برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر می‌خواهید تجربه واقعاً شگفت‌انگیز و عجیبی داشته باشید، باید جشنواره نادام را در اولان باتور تجربه کنید. این جشنواره معمولاً یازدهم جولای برگزار می‌شود و حدود چهار روز ادامه دارد و با رژه در شهر و چرخاندن پرچم‌ها شروع می‌شود.

آغاز جشنواره باستانی «نادام» در مغولستان

مغول‌ها در طول جشنواره از آداب و رسوم خاصی مانند پوشیدن لباس‌های منحصربه‌فرد و استفاده از ابزار و وسایل ورزشی متمایز، پیروی می‌کنند. خواندن اشعار آئینی توسط حاضران یکی از مراسم مهم این جشن است که برای شرکت‌کنندگان خوانده می‌شود. همه افراد به شرکت در این مسابقه هستند و بنابراین، نادام به نوعی سمبل مشارکت و همزیستی در جامعه است.

آغاز جشنواره باستانی «نادام» در مغولستان

این سه نوع ورزش به‌طور مستقیم با سبک زندگی و شرایط زندگی مغول‌ها در ارتباط است و یادگیری آن‌ها به‌طور سنتی از طریق آموزش در خانه توسط اعضای خانواده انجام می‌شود. اساس جشنواره نادام احترام به طبیعت و محیط زیست است و به‌طور جدایی‌ناپذیری با تمدن عشایری مغول‌ها گره خورده است.

آغاز جشنواره باستانی «نادام» در مغولستان

جشن نادام زمانی که تموجین پس از ساختن امپراتوری مغول بزرگ، چنگیزخان را بر تخت سلطنت نشاند، برگزار شد. یک سال پس از انقلاب مردم مغولستان، نادام به عنوان یک جشن ملی سالانه در سراسر این کشور از سال ۱۹۲۲ جشن گرفته می‌شود.

کد خبر 672921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.