دهه‌های گذشته فرصت تجارت با همسایگان به‌درستی مورد توجه قرار نگرفت

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان، با تاکید بر اینکه در دهه‌های گذشته فرصت تجارت با همسایگان به‌درستی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: کشور ایران با دارا بودن مرزهای مشترک آبی و خاکی با ۱۵ کشور، دومین کشور جهان از نظر تعداد همسایه‌ها است؛ همسایگانی که به تولیدات ما نیاز دارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار مجتبی فدا امروز _چهارشنبه بیست‌ویکم تیرماه_ در آئین افتتاحیه کارگاه منطقه پایشگران صنعت و معدن هشت استان مرکزی کشور در دانشگاه اصفهان اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات امروز کشور به دلیل باز بودن چاه‌های نفت و فروش و کسب درآمد از آن است.

وی افزود: اگر نفت نداشتیم و به صنعت، تولید و تجارت توجه کرده بودیم، بسیاری از مشکلات و معضلات اقتصادی امروز گریبانگیر ما نمی‌شد و چون قوی به این بخش وارد نشده‌ایم، گرفتار این مشکلات هستیم.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان، با تاکید بر اینکه در دهه‌های گذشته فرصت تجارت با همسایگان در حالی به‌درستی مورد توجه قرار نگرفته است، ادامه داد: کشور ایران با دارا بودن مرزهای مشترک آبی و خاکی با ۱۵ کشور، دومین کشور جهان از نظر تعداد همسایه‌ها است؛ همسایگانی که به تولیدات ما نیاز دارند.

به گفته وی، بخش دیگری از مشکلات بخش صنعت، مربوط به قوانین دست‌وپاگیر، موازی یا متضاد است که شرایط را برای تولیدکننده و سرمایه‌گذار سخت کرده است. همین موضوع موجب می‌شود که تولیدکننده و صنعتگر ما ریسک نکند و این بسیار خطرناک است.

سردار فدا با بیان اهمیت تربیت نیروی انسانی ماهر خاطرنشان کرد: قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) که امروز افتخار انجام طرح‌های کلان را در کارنامه دارد، بدون به‌کارگیری نیروی خارجی دست به این کارها زده است.

فرمانده سپاه اصفهان افزود: جوانانی که در گرمای بندر عسلویه یا اعماق دریا کار می‌کنند، نیروهای وطنی هستند، بنابراین اگر ظرفیت‌ها را بشناسیم و به تربیت نیروی ماهر توجه کنیم، بخش زیادی از مسائل مربوط به اشتغال نیز حل شدنی است.

وی با اشاره به معیوب بودن نظام آموزش رسمی و آموزش عالی در کشور خاطرنشان کرد: امروز دانشگاه‌های ایران متناسب با نیازهای کشور یا مناطق مختل، آموزش و مدرک نمی‌دهد.

به گفته سردار فدا، این تفکر غلط که همه افراد باید به دانشگاه بروند تفکر درستی نیست و حتی آموزش و پرورش هم به دنبال مدرک‌گرایی است. زمانی که درس دانش‌آموز و دانشجو به پایان رسید و وارد دوره سربازی شد، ضعیف بودن و ناتوانی او را می‌توان به‌خوبی مشاهده کرد، چرا که در دوران تحصیل فقط با سرویس به مدرسه رفته و باز با همان سرویس به خانه برگشته است و درک چندانی از زندگی جمعی و اجتماعی ندارد.

فرمانده سپاه حضرت صاحب‌الزمان (عج) اصفهان اظهار کرد: مشکل بزرگ امروز ما این است که توان و ظرفیت‌های کشور بزرگ ایران را نمی‌شناسیم؛ محصولی که در شهرک صنعتی مورچه‌خورت اصفهان تولید می‌شود، در شهرک صنعتی جی به آن نیاز دارند اما می‌بینیم فعالان شهرک جی از مشهد و تبریز، همان چیزی را که در مورچه‌خورت وجود دارد، تأمین می‌کنند.

وی مواد اولیه، نقدینگی، مدیریت و فروش را از مهم‌ترین مشکلات سد راه بخش صنعت دانست و افزود: مسئله‌یابی و یافتن عارضه‌هایی که عامل و سد راه کار در این بخش است باید احصا شود و با به‌کارگیری و تربیت نیروی جوان خلاق و با مهارت، تولید و اشتغال رونق گیرد.

سردار فدا با تاکید بر اینکه چاره حل مشکلات و معضلات کشور تولید است، خاطرنشان کرد: هر جایی که انقلابی عمل کردیم و به ظرفیت‌ها و داشته‌های انقلاب اسلامی توجه کردیم، موفق بودیم. رزمندگان ما در کشورهای منطقه جنگیدند و همه کاری کردند تا مقاومت پیروز شود اما امروز می‌بینیم حضور اقتصادی و تجاری ما در همین کشورها هم محدود است.

به گزارش ایمنا، افتتاحیه کارگاه دو روزه منطقه پایشگران صنعت و معدن هشت استان مرکزی کشور با حضور مسئولان سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن کل کشور، مسئولان ادارات استانی این حوزه و مدیران و پایشگران سازمان‌های بسیج مهندسین صنعت و معدن ۸ استان همجوار استان اصفهان، در تالار ریاضی دانشکده ریاضی دانشگاه اصفهان برگزار شد.

کد خبر 672920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.