تهیه پیوست فرهنگی بودجه شهرداری تبریز برای نخستین‌بار

شهردار تبریز با اشاره به اعتبار ۲۰ همتی شهرداری، گفت: امسال برای نخستین‌بار در تنظیم بودجه شهری، پیوست فرهنگی آن را به شورای اسلامی شهر تقدیم کردیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یعقوب هوشیار امروز_ چهارشنبه_ بیست‌ویکم تیرماه_ در اجلاس شصت و هشتم رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان در شهر تبریز، اظهار کرد: توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی در عرصه‌های مدیریتی به ویژه مدیریت شهری مورد تاکید مقام معظم رهبری است و امسال با مشارکت شهرداری‌ها، شاهد حماسه‌آفرینی مردم در جشن‌های روز غدیر بودیم.

وی با اشاره به اعتبار ۲۰ همتی شهرداری تبریز، افزود: امسال برای نخستین‌بار در تنظیم بودجه شهری، پیوست فرهنگی آن را به شورای اسلامی شهر تقدیم کردیم، برنامه‌های پیش‌بینی شده در حوزه فرهنگی کنگره «۱۰ هزار شهید آذربایجان» و همایش «زنده نامان در این شهر» است.

شهردار تبریز با بیان اینکه سایر ارگان‌ها نباید با مسئولیت‌پذیری شهرداری‌ها از وظایف خود شانه خالی کنند، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال می‌توان به قانون هوای پاک اشاره کرد که با وجود تعریف وظایف برای هرکدام از دستگاه‌ها، طی ۱۰ سال فعالیت چندانی در این حوزه مشاهده نشده است.

هوشیار ادامه داد: شهرداری تبریز پیرامون آب و هوای پاک مسیری را آغاز و از سال گذشته نمک‌پاشی را حذف کرده است، در این بخش و حوزه تصفیه آب می‌توانیم تجربه‌های خود را انتقال دهیم؛ در سه ماهه ابتدایی سال شاهد کاهش ۳۷ درصدی آلودگی هوا نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بودیم که رقم بسیار خوبی است.

وی با اشاره به وجود مطب پزشکان در مرکز شهر و ایجاد ترافیک بالا، اضافه کرد: این موضوع باید مورد ساماندهی قرار گیرد، چرا که به هر میزان که در بخش گسترش حمل‌ونقل عمومی تلاش می‌شود، خروجی لازم برای کاهش آلودگی هوا وجود ندارد.

شهردار تبریز اضافه کرد: پیگیری‌های لازم در بخش زیست‌محیطی در مجلس شورای اسلامی و دولت ضرورت دارد و امیدوارم اعتبارات لازم به این بخش اختصاص داده شود.

هوشیار از همدلی لازم میان اعضای شوراهای شهر، مدیران حوزه شهری و تمام مدیران ارشد استانی در شهر تبریز خبر داد و گفت: تمام این دستگاه‌ها و نهادها برای پیشرفت تبریز دست به دست یکدیگر داده‌اند.

کد خبر 672908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.