استقبال از بالکن‌های خورشیدی در آلمان

دولت آلمان قصد دارد فرآیند نصب پنل‌های خورشیدی در بالکن را آسان‌تر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، دولت فدرال آلمان در حال برنامه‌ریزی برای آسان‌سازی فرآیند نصب پنل‌های خورشیدی کوچک در بالکن‌ها است. طبق داده‌های ارائه شده توسط آژانس شبکه فدرال، تعداد نیروگاه‌های خورشیدی بالکن‌ها از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دو برابر شده است، که به وضوح نشان می‌دهد آن‌ها به قابل‌توجه‌ترین کالای جدید در این کشور اروپایی تبدیل شده است.

در حال حاضر حدود ۲۳۰ هزار کارخانه تولید پلاگین در آلمان وجود دارد و تقریباً ۱۳۷ هزار مورد از آن‌ها، یعنی بیش از نیمی از این موارد، در سال جاری به بهره‌برداری رسیده است. در حالی که کارشناسان بر این باورند که افراد بیشتری برای برق خانگی خود به بالکن خورشیدی متکی هستند. ظاهراً ممکن است بسیاری از واحدهای دیگر نیز بهره‌برداری شده‌اند، اما به صورت رسمی ثبت نشده باشند. بنابراین مقامات مربوطه قصد دارند یک فرآیند اداری آسان‌تر برای ثبت بالکن خورشیدی ارائه کنند تا افراد بتوانند از انرژی مورد نیاز آن مؤثرتر بهره‌مند شوند.

استقبال از بالکن‌های خورشیدی در آلمان

افزایش قیمت انرژی باعث شده است نصب پنل‌های خورشیدی در بالکن به یک جایگزین محبوب برای بسیاری از افراد در کشور آلمان تبدیل شود. این پنل‌های خورشیدی را می‌توان به صورت آماده خریداری کرد، بنابراین نصب و راه‌اندازی آن به تخصص زیادی نیاز ندارد. این پنل‌ها معمولاً از یک یا دو ماژول خورشیدی، یک اینورتر و یک سوکت اتصال برای شبکه خانگی تشکیل می‌شود. ماژول‌های خورشیدی جریان مستقیم تولید می‌کند، سپس توسط اینورتر به جریان متناوب تبدیل می‌شود که شبکه خانگی را به صورت مستقیم تغذیه می‌کند. پس از آن، می‌توان از لوازم خانگی با استفاده از برق تولید شده استفاده کرد.

موضوع مهم در این زمینه، در دسترس بودن آفتاب در طول روز است. بنابراین میزان استفاده از پنل‌های خورشیدی بالکنی در شمال کشور آلمان بیشتر است. هدف دولت برای آسان‌سازی مراحل نصب پنل‌های خورشیدی این است که حق نصب دستگاه‌ها را در اختیار مالکان و حتی مستأجران قرار می‌دهد.

کد خبر 672864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.