اصلاح بستر فضای سبز معابر شهر قزوین با هدف آبیاری بهینه

شهردار قزوین گفت: طرح اصلاح بسترهای فضای سبز معابر به منظور آبیاری بهینه در راستای رسیدگی و نگهداری از فضای سبز و جلوگیری از هدررفت آب از بستر فضای سبز حاشیه معابر، در حال انجام است.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه صداگیری و تعمیر پل‌های فلزی ماشین‌رو در محله پونک به منظور تردد آسان خودروها و جلوگیری از آلودگی صوتی انجام می‌شود، اظهار کرد: پل‌های عابر پیاده در بلوار شهید سلیمانی به منظور سهولت در رفت و آمد شهروندان مرمت شد.

وی با اشاره به اصلاح بستر فضای سبز معابر برای آبیاری بهینه، افزود: طرح اصلاح بسترهای فضای سبز معابر به منظور آبیاری بهینه در راستای رسیدگی و نگهداری فضای سبز و جلوگیری از هدررفت آب از بستر فضای سبز حاشیه معابر ادامه دارد.

شهردار قزوین از احداث اتاق مادر و کودک و سرویس بهداشتی در حاشیه گلزار شهدا خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور رفاه حال و سلامتی شهروندان، عملیات احداث اتاق مادر و کودک و سرویس بهداشتی در حاشیه گلزار شهدا قزوین در دست اجرا است.

صباغی اضافه کرد: اجرای این پروژه به منظور ایجاد امکانات رفاهی برای شهروندان و مراجعان بوده و در مساحت ۷۲ مترمربع به صورت هشت چشمه ساخته می‌شود که دو چشمه آن مخصوص استفاده معلولان است.

وی با تاکید بر اینکه یک اتاق برای رفاه حال مادران و کودکان در قالب این پروژه در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: انجام عملیات احداث کانیو به منظور هدایت آب‌های سطحی، عملیات احداث کانیو به طول ۱۰۰ متر برای اتصال کانال هدایت آب‌های سطحی توسط عوامل اجرایی ناحیه امامزاده حسین (ع) منطقه یک شهرداری قزوین به اتمام رسید.

شهردار قزوین ادامه داد: این اقدام برای جلوگیری از تجمیع آب و بوی نامطبوع آب‌های سطحی در انتهای خیابان مولوی انجام شد.

صباغی تصریح کرد: خط‌کشی و رنگ‌آمیزی معابر و سرعتکاه‌های ناحیه منفصل شهری چوبیندر در راستای محرومیت‌زدایی، ارائه خدمات عادلانه و مطلوب ترافیکی و با هدف ایمنی مسیر تردد انجام شد.

وی با اشاره به ایمن‌سازی وسایل بازی کودکان در بوستان ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: وسایل بازی کودکان در بوستان ۲۲ بهمن در راستای رفع شکستگی و خرابی، به منظور خدمت‌رسانی بهتر و فراهم کردن محیط تفریحی سالم، ایمن و مفرح برای کودکان تعمیر، ایمن‌سازی و تجهیز شد.

شهردار قزوین از صدور ۲۲ گواهی پایان کار ساختمانی در خردادماه سال جاری خبر داد و اضافه کرد: گواهی پایان کار ساختمان، سند تأیید نهایی مطابقت ساختمان با قوانین شهرداری است.

صباغی از اتمام عملیات خاک‌ریزی در پروژه دیوار سبز بلوار ایران خبر داد و اظهار کرد: عملیات خاک‌ریزی نباتی و تسطیح خاک گلدان‌های سیمانی بلوار ایران موسوم به دیوار سبز در حاشیه غربی این بلوار به اتمام رسید.

وی ادامه داد: این پروژه به مساحت بیش از ۴۰۰ مترمربع و با بیش از هشت هزار گلدان سیمانی، به منظور توسعه فضای سبز و ایجاد چشم‌انداز زیبا در حال انجام است.

شهردار قزوین از ادامه نهضت مرمت جداول در سطح ناحیه مهدیه خبر داد و افزود: در این نوبت عملیات ترمیم جداول فرسوده و شکسته در این ناحیه، به بلوار شهید مطهری رسید که با هدف هدایت مناسب آب‌های سطحی و زیبایی چهره شهر در حال انجام است.

صباغی با اشاره به عملیات اجرای روکش آسفالت به وسیله ماشین‌آلات مکانیزه در خیابان فرزانگان واقع در ناحیه مهدیه، تاکید کرد: این اقدام به منظور تسهیل در رفت و آمد شهروندان در دستور کار است و معابر اصلی و فرعی ناحیه مهدیه مرمت می‌شود.

کد خبر 672831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.