کنترل تخلفات هسته مرکزی شهر قم با موتورسیکلت‌های هوشمند ثبت تخلف

رئیس پلیس راهور استان قم گفت: با تهیه موتورسیکلت هوشمند ثبت تخلفات ساکن، این تخلفات در هسته مرکزی شهر قم کنترل می‌شود.

غلامرضا صدفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به همکاری تنگاتنگ میان پلیس راهور و شهرداری قم، اظهار کرد: این همکاری‌ها با هدف روان‌سازی ترافیک، کنترل تخلفات و برخورد با ناهنجاری رفتاری صورت می‌گیرد.

وی افزود: یکی از ابزارهای نظارت ترافیکی، استفاده از دوربین‌های نظارتی است که از دو سال پیش فعال‌شده و به‌صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

رئیس پلیس راهور استان قم با اشاره به اینکه تأمین زیرساخت‌های نظارت هوشمند ترافیکی با شهرداری است، خاطرنشان کرد: کد گرفتن برای اعمال تخلفات وظیفه فاوای پلیس راهور است که این کار در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه در سطح کشور برای اولین بار موتورسیکلت هوشمند راه‌اندازی شد، گفت: با این موتورسیکلت، تخلفات ساکن به‌صورت مداوم و برخط رصد شود. هسته مرکزی شهر قم مشکلات ترافیکی زیادی دارد که با استفاده از این موتورسیکلت موجب برخورد آنی با تخلفات شده است که اثرگذار خواهد بود.

صدفی اضافه کرد: شهرداری قم در راستای اجرای ماده ۱۰۸ قانون برنامه ششم توسعه عملکرد مطلوبی ارائه داده است. شهرداری قم در این زمینه عین متن قانون را اجرا کرده و پشتیانی بسیار خوبی از راهور با تأمین خودرو و اقلام موردنیاز پلیس راهور، داشته است.

کد خبر 672829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.