برگزاری ۱۴ هزار برنامه فرهنگی؛ هدیه کتابخانه‌های عمومی فارس به دوست‌داران کتاب

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس از برگزاری ۱۴ هزار برنامه فرهنگی، هدیه کتابخانه‌های عمومی فارس به دوست‌داران کتاب در تابستان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، محمدحسین فیروزی از برگزاری طرح «زیر سایه کتاب» خبر داد و اظهار کرد: کتابخانه‌های عمومی استان فارس در تابستان ۱۴۰۲ میزبان ۱۴ هزار برنامه متنوع فرهنگی و ترویجی با محوریت غنی شدن اوقات فراغت کاربران خواهند بود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش روی کتابخانه‌های عمومی استان فارس در تابستان، افزود: برنامه‌های متنوع فرهنگی و ترویجی با عنوان «زیر سایه کتاب» در تابستان سال جاری در کتابخانه‌های عمومی استان فارس برنامه‌ریزی شده است.

سرپرست کتابخانه‌های عمومی فارس اضافه کرد: این برنامه‌ها در تمامی کتابخانه‌های عمومی فارس از یکم تیرماه تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱ و با هدف غنی شدن اوقات فراغت اعضای کتابخانه‌ها و علاقه‌مندان به کتاب اجرا می‌شود.

فیروزی با تصریح اینکه بیش از ۱۴ هزار برنامه ترویجی در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه‌ها در چهار محور کارگاه‌های آموزشی، رویدادهای کتابخوانی، ویژه‌برنامه‌های کودک و نوجوان و جشنواره و مسابقات خواهد بود.

وی افزود: برنامه‌هایی در راستای برگزاری پرشورتر جشنواره کتابخوانی رضوی؛ قصه‌گویی و برنامه‌های مرتبط با آموزش کودکان؛ طرح «روی خط کتاب» ویژه جلسات رونمایی، نشست‌های مطالعاتی، نقد و جمع‌خوانی کتاب؛ نشست‌های کتاب‌خوانی و نمایشنامه‌خوانی؛ نمایشگاه کتاب، مشاوره و نشست‌های مهارت‌های اجتماعی؛ دوره‌های تحکیم و تعالی خانواده؛ دوره‌های آموزشی و مهارت‌افزایی؛ کارگاه‌های کسب‌وکارهای خانگی و مشاغل کوچک و محافل ادبی از دیگر برنامه‌هایی است که در کتابخانه‌های عمومی برگزار خواهد شد.

فیروزی با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ کتابخانه عمومی استان فارس آماده ارائه خدمات متنوع فرهنگی در تابستان است، گفت: علاقه‌مندان می‌توانند برای اطلاع و شرکت در برنامه‌ها به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی محل سکونت خود مراجعه کنند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در پایان با اشاره به توسعه خدمات فرهنگی و ترویجی در کتابخانه‌های عمومی، اضافه کرد: ارتقای سطح کیفی و تنوع در ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی از اولویت‌های مهم اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس است. با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و رسالت کتابخانه‌های عمومی در غنی کردن اوقات فراغت و آموزش مادام العمر به عموم مردم، برنامه‌های ترویجی و فرهنگی گسترده در این بازه زمانی برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 672815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.