از درددل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان، امروز ششمین مقصد بازدید سرزده شهردار اصفهان پس از مناطق سه، یک، چهار، ۱۰ و ۹ شهرداری بود، اما در این بازدید خبری از جلسات مرسوم اداری نبود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ندانستن مقصد، همچنان روال ثابت بازدیدهای سرزده شهردار اصفهان از مناطق و سازمان‌ها است، به همین دلیل امروز صبح_ سه‌شنبه بیستم تیرماه_ همراه با عکاس به سمت ایستگاه ششم بازدید سرزده شهردار اصفهان حرکت کردیم. پس از عبور از اتوبان شهید میثمی، خیابان‌های بلوار کشاورز و شهرک ولی‌عصر (عج) وارد ساختمان منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان شدیم.

شهرداری منطقه ۱۳ از شمال به امتداد حاشیه زاینده‌رود از تقاطع خیابان نیروگاه تا میدان سهروردی، از سمت جنوب تا کارخانه سیمان اصفهان و دیوار غربی زندان مرکزی، از سمت شرق در محور پارک میرزا کوچک خان تا سه راه سیمین و خیابان جانبازان تا تقاطع بزرگراه شهید اقارب پرست و از غرب از پل یزد آباد در امتداد شهرک قدس تا جاده نیروگاه در حاشیه زاینده‌رود محدود می‌شود. حریم شهرداری منطقه ۱۳ به مساحت سه هزار و ۵۷۶ هکتار و محدوده قانونی آن یک هزار و ۱۰۵ هکتار است.

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

قرار گرفتن محلات کمتربرخوردار و محروم چون قائمیه و دستگرد در کنار محلات جدید و رو به رشد از لحاظ بافت ساختمانی و با ساختمان‌های بلند مرتبه و جدید شهرک ولی‌عصر (عج) و بلوار کشاورز از نقاط قابل توجه منطقه ۱۳ است که شاید کار را کمی سخت‌تر کند.

مدیرکل حوزه شهردار و امور شورای اسلامی شهر اصفهان، رئیس اداره هماهنگی اجرایی و پیگیری‌های ویژه حوزه شهردار، مدیرکل حراست شهرداری اصفهان، نماینده‌ای از اداره کل بازرسی شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان را در این بازدید سرزده همراهی می‌کنند.

در این بازدید سرزده، روال گذشته تغییر کرده بود، برخلاف بازدیدهای قبل، دیگر خبری از برگزاری جلسه با رؤسای ادارات، مدیران و معاونان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان به‌صورت مجزا نبود، چراکه شهردار اصفهان معتقد است این جلسات باعث ایجاد خلل در روند ارائه خدمات در ساعات اداری به شهروندان می‌شود. بر این اساس علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در هنگام ورود به منطقه ۱۳ بازدید خود را از بخش همکف ساختمان و واحد شهرسازی منطقه ۱۳ آغاز کرد.

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

امین‌الله گلکار، رئیس اداره شهرسازی منطقه ۱۳ در حین بازدید شهردار به بیان توضیحاتی در خصوص مشکلات این حوزه پرداخت و گفت: تبیین دقیق ارتفاعات ساخت در سطح مناطق موضوعی است که باید پیگیری مجدانه شود و پاسخی روشن و شفاف به شهروندان در این زمینه داده شود.

وی ادامه داد: مردم در این زمینه انتظار دارند که پاسخی مشخص و روالی ثابت از سوی شهرداری اصفهان تعیین شود، زیرا موضوع ارتفاعات ساختمان‌ها در میزان رضایت مردم و درآمد شهرداری بسیار مؤثر است.

بازدید شهردار اصفهان از تک به تک غرفه‌ها ادامه پیدا کرد، عرض خدا قوت، گفت‌وگوی صمیمی و بی‌واسطه کارکنان با شهردار اصفهان، بیان درد و دل‌ها و اهم مشکلات و خواسته‌های کارمندان مناطق، شاه بیت غزل این بازدید سرزده بود.

قاسم‌زاده، پس از واحد شهرسازی، به واحدهای دیگر چون کارشناسان شهرسازی، اجراییات، درآمد، محاسبات، حراست، روابط عمومی، اداره عمران، اداره فرهنگی اجتماعی، بخش اداری، مالی و اقتصادی، اداره ترافیک، بازرسی سر زد و سرانجام نوبت به دفتر جواد کشانی، مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان رسید.

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

مسئول بخش اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ در منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان، از روال بسیار خوب و فعال این قسمت خبر داد و اظهار کرد: حدود ۵۰ پرونده در این زمینه بررسی، مالکان املاک شناسایی و همه پرونده‌ها برای کارشناسی به کانون کارشناسان دادگستری ارجاع داده شده است.

وی روال پرونده‌های اجرای بند «ت» در سطح منطقه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: تعهدنامه‌ای به ابتکار منطقه ۱۳ برای رفع مشکلات احتمالی آتی در مسیر پرونده‌های مشمول اجرای بند «ت» نگاشته شده که از مالکان در این زمینه امضا دریافت می‌شود.

قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در مسیر بازدید خود از واحدها، در واحد محاسبات بیشتر می‌ایستد و پس از سوال از روند اصنو (سرا ۱۰) و نحوه محاسبات، مسئول بخش محاسبات منطقه ۱۳ شهرداری از امکان محاسبه پرونده‌های بند «ت» از امروز در سامانه «اصفهان من» گفت و تصریح کرد: مشکلات زیادی در امور مربوط به محاسبه پر ونده‌ها در سرای ۱۰ داریم.

مقصد بعدی بازدید شهردار اصفهان، اداره مالی و اقتصادی شهرداری منطقه ۱۳ بود که علیرضا رمضانی، رئیس اداره مالی و اقتصادی با اشاره به اهم پروژه‌های در دست اجرا، موضوع آزادسازی خیابان شهید عباسپور را با نقشه‌های متعدد به صورت کامل برای شهردار اصفهان تشریح کرد.

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

زاهدی، رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۱۳ در ادامه بازدید شهردار اصفهان از واحدها، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۲۰۰ برنامه فرهنگی ورزشی و رویدادی با مشارکت مردم، مراکز فرهنگی و کانون‌های فرهنگی در سطح منطقه ۱۳ برگزار شده است، افزود: طبق نظر مشترک با مدیر منطقه، تحول در زمینه زیرساخت‌های فرهنگی منطقه ۱۳ را از سال گذشته آغاز کردیم، که بر این اساس شاهد افزایش سرانه ورزشی در محلات منطقه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی متعدد با مشارکت هیئت‌ها و مراکز فرهنگی و تجهیز و نوسازی فرهنگسراها و سالن مطالعه هستیم.

در طول مسیر عرض خدا قوت شهردار اصفهان به کارکنان، برخی از کارکنان فرصت را غنیمت شمرده و درد و دل‌ها و یا مشکلات خود را به امید حل شدن مطرح کردند.

یکی از کارکنان زن با بیان اینکه به دلیل پاره‌ای از مشکلات، درخواست مساعدت در زمینه انتقال خود از شهرداری اصفهان به یکی دیگر از کلان‌شهرهای کشور را دارم.

شهردار اصفهان در این زمینه پاسخ داد: امکان تحقق چنین امری بر اساس مصوبه قانونی نیست، چرا که از منظر قانونی، امکان انتقال کارکنان شهرداری بین کلانشهرها وجود ندارد و ممنوع است، اما روال به نحوی در حال پیگیری بوده که به نفع بانوان کارمند در حال پیش رفتن است.

در ادامه مسیر یکی دیگر از کارکنان درخواست رسیدگی و ارزیابی از سوی شهرداری اصفهان نسبت به عملکرد کارکنان باسابقه را داشت.

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

این کارمند منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: علی‌رغم قریب به دو دهه سابقه در شهرداری، در سطح کارشناسی باقی مانده و زمینه‌های ارتقا عملکردی کارکنان در سطح شهرداری فراهم نیست.

یکی دیگر از کارکنان منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان، درخواست مساعدت برای انتقال پرونده کارمندی خود از سازمان فرهنگی، ورزشی اجتماعی به شهرداری منطقه را داشت که پاسخ شهردار اصفهان به این درخواست آن بود که تقاضاهای زیاد این چنینی برای این موضوع هست و باید سر فرصت بررسی شود.

در این میان شهروندان ساکن منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان نیز فرصت را چون کارکنان غنیمت شمرده و نسبت به گفت‌وگوی بی‌واسطه با شهردار اصفهان رغبت نشان دادند.

یکی از شهروندان که بازنشسته ذوب‌آهن بود مشکل خود را این‌چنین مطرح کرد: «به دلیل طبقه مازاد ساخت (طبقه پنجم)، هنوز اجازه صدور پروانه برای ملک من صادر نمی‌شود، در حالی که تمامی منازل همجوار من در سال‌های گذشته پنج طبقه ساخته‌اند، قریب به یکسال است که در تردد بین شهرداری و منزل هستم، از این رو حل آن را عاجزانه از شهرداری درخواست می‌کنم.»

شهردار اصفهان در پاسخ، او را به کمی صبر و عدم تعجیل توصیه و راهنمایی کرد و گفت: افراد زیادی در شهر و سطح مناطق، همچون این مشکل را دارند، لذا موضوع به صورت جمعی با مراجع ذی صلاح و ارگان‌های مربوطه در حال پیگیری است.

شهروند دیگری، در خروجی بازدید شهردار از واحد بایگانی، به شهردار اصفهان این چنین گفت: «آب گرفتگی مادی‌های محله به منازل این منطقه آسیب می‌زند، از این رو درخواست رسیدگی سریع به این موضوع را داریم.»

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

در همان لحظه علی قاسم‌زاده علت را از مدیر منطقه ۱۳ شهرداری و رئیس اداره خدمات شهری منطقه، جویا و دلایل این امر را که متأثر از کوتاهی برخی از ارگان‌ها در این زمینه بود را به صورت کامل برای شهروند توضیح داد.

شهروند دیگری در پارکینگ ساختمان شهرداری منطقه ۱۳ و در خروجی، مقابل شهردار اصفهان ایستاد و گفت: «تمام ملک‌های اطراف زمینم چهارطبقه روی پیلوت مجوز ساخت داشته و در سال‌های قبل ساخته‌اند، ولی امسال طبق قانون جدید امکان فقط سه طبقه روی پیلوت به من داده شده است.».

حوالی ظهر بازدید از واحدهای مختلف شهرداری منطقه ۱۳ به اتمام رسید، اما شهردار تصمیم گرفت بدون همراهی دیگران از بازار روز کوثر شش که دیوار به دیوار شهرداری منطقه ۱۳ است و روند خرید مردم بازدیدی داشته باشد.

با او همراه شدیم، بدون هیچ گونه تکلف و تشریفاتی، کسی شهردار را نشناخت و او نیز درصدد معرفی خود نبود، گمنام مغازه‌های تره‌بار، سبزی‌فروشی و میوه‌فروشی، قصابی، ماهی‌فروشی و خواروبارفروشی را تک به تک بررسی و ارزیابی کرد.

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

نوبت به هایپر مارکت مستقر در بازار روز کوثر شش رسید، مجموعه‌ای کامل و پررونق، غرفه‌ها و راهروهای خرید توسط شهردار اصفهان طی شد و بررسی‌ها از نحوه خرید و میزان رضایت مشتری‌ها انجام گرفت.

بهروز نژاد، مدیر داخلی فروشگاه، در لحظه خروج شهردار اصفهان از فروشگاه هایپر متوجه حضور قاسم زاده شد و با خیرمقدم و عرض تشکر از این بازدید، به بیان برخی از مشکلات هایپر از جمله کمبود فضای پارکینگ برای شهروندان در جنب فروشگاه گفت.

از دردودل کارکنان منطقه ۱۳ با شهردار اصفهان تا بازدید میدانی از بازار کوثر ۶

در حال رایزنی برای آزادسازی رینگ چهارم ترافیکی در منطقه ۱۳ هستیم

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در حاشیه این بازید سرزده به خبرنگار ایمنا گفت: هدف اصلی و نخست شهرداری از این بازدیدهای سرزده عرض خدا قوت به کارکنان شهرداری است که در حال تلاش برای خدمت به شهروندان هستند.

وی با بیان اینکه سعی شده در این بازدید به سراغ تک به تک کارکنان منطقه ۱۳ برویم گفت: هر یک از کارکنان با زبان خود بدون واسطه آخرین وضعیت هر قسمت را شرح دادند و از مشکلات فرایندهای کاری خود گفتند. انتهای بازدید سرزده، جلسه چند دقیقه‌ای با مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان برای تشریح و توضیح آخرین پروژه‌های در دست اقدام برگزار شد.

وی افزود: منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان طبق گزارش‌ها و بررسی‌ها، آهنگ توسعه رو به جلو و خوبی داشته و جز مناطقی است که استعداد و ظرفیت بالایی دارد از این رو بیشتر درباره فردای این منطقه و آنچه باید در آینده منطقه مد نظر قرارداد، صحبت شد.

قاسم‌زاده با اشاره به بازدید از بازار روز کوثر شش گفت: مردم این منطقه نیز همچون دیگر مناطق به فروشگاه‌های کوثر اعتماد خوبی کرده بودند به طوری که استقبال خوبی از این بازار شده بود.

وی با اشاره به آخرین وضعیت حلقه چهارم ترافیکی در منطقه ۱۳ اظهار کرد: آزادسازی‌ها مربوط به این ابرپروژه در محدوده منطقه ۱۳ خیلی مربوط به ریزدانه‌ها نبوده و عمده آزادسازی اراضی برای اجرای ابرپروژه حلقه چهارم حفاظتی، منوط به توافق با ارتش است که در حال رایزنی هستیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد تماس‌های مردم منطقه ۱۳ با سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ به موضوع سد معبر مربوط می‌شد که در دو الی سه نقطه منطقه ۱۳ تجمیع شده است، مهمترین خیابان منطقه ۱۳ که مردم نسبت به سد معبر آن گلایه‌مند بودند، خیابان باغ فردوس منتهی به ناژوان است که شهرداری منطقه برنامه‌ها و تدابیری برای رفع آن اندیشیده است.

کد خبر 672781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.