تعویق در سفر آیت‌الله رئیسی به کنیا

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه کنیا، سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور به روز چهارشنبه موکول شده است.

به گزارش ایمنا، روز گذشته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری خود اعلام کرد: در استمرار نگاه دولت به تقویت مناسبات با قاره آفریقا و در پاسخ به دعوت رؤسای این کشورها، رئیس‌جمهور ایران بامداد سه‌شنبه _نوزدهم تیرماه_ سفر خود به کنیا، اوگاندا و زیمبابوه را آغاز می‌کند؛ در این سفر جهش جدیدی در روند همکاری‌های ایران و کشورهای آفریقایی صورت خواهد گرفت.

ظهر امروز بود که بعضی از رسانه‌های محلی کنیا خبر از تعویق سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور را دادند، در این راستا دقایقی پیش وزارت امور خارجه کنیا بیانیه‌ای در خصوص تعویق سفر رئیس‌جمهور ایران به این کشور صادر کرد.

در این بیانیه‌ای آمده است: «رئیس‌جمهور ایران، عالیجناب رئیسی قرار بود برای یک سفر امروز وارد کنیا شود، این سفر قرار بود فرصتی برای بررسی و تقویت روابط دوجانبه در راستای منافع مردم دو کشور فراهم کند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «برنامه رئیس‌جمهور کنیا اکنون مورد بازبینی قرار گرفته است تا امکان نهایی‌سازی تفاهم‌نامه‌هایی که برای پیشبرد روابط از اهمیت محوری برخوردارند، فراهم شود. رئیس‌جمهور ایران فردا برای سفر دولتی وارد کنیا خواهد شد.»

وزیر امور خارجه کنیا نیز همچنین در این خصوص اعلام کرد: رئیس‌جمهور ویلیام روتو ساعت ۷ چهارشنبه، میزبان آیت‌الله رئیسی خواهد بود و با هیئت همراه ایشان گفت‌وگو خواهد کرد.

پیش از این مقام‌های دولتی کنیا گفته بودند که کنفرانس خبری مشترک رؤسای جمهور ایران و کنیا به‌طور موقت لغو شده است. آن‌ها گفته بودند که توضیحات درباره زمان سفر آیت‌الله رئیسی به‌زودی اعلام خواهد شد.

کنیا نخستین کشور آفریقایی است که رئیس‌جمهور ایران قرار است در سفر خود به قاره سیاه به آنجا سفر کند.

وی قرار است بعد از این سفر عازم اوگاندا و زیمبابوه شود.

کد خبر 672775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.