تبریز میزبان شصت‌وهشتمین اجلاس مشورتی شوراهای شهر مراکز استان‌ها

شصت‌وهشتمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور بیست‌ویکم و بیست‌ودوم تیرماه در تبریز و به میزبانی شورای اسلامی این شهر برگزار می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، شصت و هشتمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور با محوریت جمع بندی نظرات پیشنهادی در خصوص مدیریت واحد شهری و برنامه هفتم توسعه کشور در شهر تبریز به مدت دو روز برگزار می‌شود.

مهدی چمران، رئیس مجمع مشورتی شوراهای شهر مراکز استان‌ها، اظهار کرد: در روز نخست اجلاس کمیسیون‌های تخصصی مجمع تشکیل جلسه می‌دهند و هر یک از چهار کمیسیون تخصصی مجمع به صورت مجزا نسبت به موارد دستورکار خود پیشنهادات مطروح را بررسی کرده و نتیجه نظرات اعضا را به صورت گزارش در صحن اعلام خواهند کرد.

وی افزود: روز پنج شنبه اجلاس با حضور مسئولین استان آذربایجان شرقی و رؤسای شوراهای شهرهای مراکز استان‌های کشور به کار خود ادامه می‌دهد؛ در این روز رؤسای کمیسیون‌های مجمع گزارش مصوبات کمیسیون را قرائت و نظرات اعضا نیز مطرح می‌گردد که در جمع بندی نهایی مجموعه پیشنهادات در یک قالب مشخص برای دولت، مجلس و شورای عالی استان‌ها ارسال خواهد شد.

رئیس مجمع مشورتی شوراهای شهر مراکز استان‌ها خاطرنشان کرد: برای برگزاری هرچه بهتر اجلاس شصت و هشتم دو ماه کار کارشناسی و سه جلسه آنلاین برگزار شده است که امیدواریم این زحمات در اجلاس تبریز به ثمر نشسته و این امکان فراهم شود که در برنامه هفتم توسعه از ظرفیت شوراها و مدیریت شهری به نحو شایسته ای استفاده شود.

تبریز؛ میزبان شصت‌وهشتمین اجلاس مجمع مشورتی شوراهای شهر مراکز استان‌ها

در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی تعیین شاخص‌های پیوست اجتماعی در طرح‌های عمرانی، تدوین دستورالعمل آموزش شهروندی با همکاری دستگاه‌های ذیربط تعیین بسته‌های تشویقی در راستای فرزندآوری و جوان سازی جمعیت مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بازچرخانی آب در شهرها با هدف مصرف بهینه آب، ایجاد زیرساخت‌های تولید و بازیابی انرژی از پسماند، الزام دولت بر انجام تکالیف قانونی خود در موضوع کاهش آلودگی هوا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اولویت دادن به پروژه‌های محله محور – کوچک مقیاس، الزام دولت به پرداخت ۵۰ درصدی خود در احیای بافت‌های فرسوده، گذاری دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها دستور جلسه کمیسیون توسعه و عمران شهری خواهد بود.

در نهایت در کمیسیون حقوقی و اقتصادی پیگیری تصویب قانون مدیریت یکپارچه شهری، اجرای صحیح و کامل قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و پایدارسازی نظام مالی شهرداری‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد. 

کد خبر 672704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.