ابلاغ دستورالعمل اجرایی اردوی «راه اشتغال» ویژه ایثارگران

نحوه ارائه خدمت به متقاضیان واجد شرایط بهره‌مندی از برنامه اردوی «راه اشتغال» برای سال ۱۴۰۲ از سوی معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستورالعمل اجرایی برنامه اردوی «راه اشتغال» نحوه ارائه خدمت به متقاضیان واجد شرایط بهره‌مندی از این خدمت برای سال ۱۴۰۲ در راستای ایجاد و ترویج فرهنگ کار و کارآفرینی و به منظور آشنایی ایثارگران با طرح‌های کسب و کار، افزایش اطلاعات شغلی جامعه هدف، انتقال تجربیات مفید و ارزشمند مدیران و کارفرمایان، ایجاد انگیزه و افزایش آمادگی برای اجرای طرح و ورود به بازار کسب و کار تدوین و ابلاغ شد.

محمد اسماعیل‌هاشم‌لو با اشاره به اهمیت برگزاری اردو جهت آگاهی‌بخشی به ایثارگران در رابطه با انواع مشاغل و آموزش این قشر مکرم در محیط کار واقعی اظهار کرد: با هدف آشنایی افراد جویای کار با طرح‌های خوداشتغالی و کارآفرینی، تمهیداتی فراهم شده است تا ضمن بازدید جامعه ایثارگری از مجموعه‌ها و کارگاه‌های موفق، اطلاعات مربوط به مشاغل مرتبط با کسب‌وکارها در اختیار ایثارگران قرار گیرد و تجربیات ارزشمند مدیران اجرایی و صاحبان کسب‌وکار به افراد شرکت‌کننده در این اردوها منتقل شود.

وی افزود: از جمله برکات این برنامه می‌توان به ایجاد فضایی مناسب جهت اطلاع‌رسانی شغلی مفید به ایثارگران، آموزش مشاغل همچنین راهنمایی و مشاوره جامعه هدف شرکت‌کننده در اردو اشاره کرد. البته نباید از این نکته هم غافل بود که انجام این قبیل فعالیت‌ها ضمن پر کردن خلأ موجود در آموزش‌های دانشگاهی به‌خصوص در بخش فنی و مهندسی، می‌تواند با شناساندن درست ایثارگران به کارفرمایان کارگاه‌های مورد بازدید و ترغیب آن‌ها به همکاری با بنیاد و ایثارگران، مقدمات جذب و به‌کارگیری آن‌ها را ایجاد کند.

معاون دفتر اشتغال و کارآفرینی در پایان گفت: سال جاری بالغ بر ۲ هزار نفر برای شرکت در اردوی راه اشتغال در کشور در نظر گرفته شده‌اند که امید می‌رود با هماهنگی، ساماندهی و اجرای صحیح این فعالیت در کل کشور، شاهد تحقق اهداف این برنامه و تبدیل بیکاران بالفعل به شاغلان بالقوه در سال‌های آینده باشیم.

کد خبر 672671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.