رشد ۴ برابری سهم شهرداری قم از مالیات بر ارزش‌ افزوده

مدیرکل امور مالیاتی استان قم گفت: سهم شهر قم از مالیات بر ارزش‌ افزوده، در سال ۱۴۰۱ به یک هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسین نیروبخش امروز _سه‌شنبه بیستم تیرماه_ به مناسبت هفته مالیات با اشاره به میزان مالیات استان قم در سال ۱۴۰۱، اظهار کرد: سال جاری درآمد مالیاتی استان قم به ۳ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱ مبلغ تقریبی یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان پرداخت شده است، افزود: در مقایسه با سال ۱۴۰۰ این مبلغ ۳۳۵ درصد رشد را نشان می‌دهد که از این مقدار هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان سهم شهرداری قم بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به اینکه سهم شهرداری قم از مالیات بر ارزش افزوده نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به چهار برابر شده است، خاطرنشان کرد: با این مبلغ مدیریت شهری قم توانست تکمیل فاز دو بوستان خضر نبی را به سرانجام برساند.

نیروبخش با اشاره به اینکه این بوستان حدفاصل بلوار شهید آوینی و در محدوده کوه خضر نبی واقع شده است، تصریح کرد: برای احداث این بوستان ۲۶ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده هزینه شده است که در آن امکاناتی همچون زمین فوتسال، تنیس، بدمینتون، پیست دوچرخه‌سواری به طول ۳ هزار متر، مسیر پیاده‌روی کوهستانی به طول ۶۰۰ متر، آلاچیق، سکوهای نشیمن و زمین‌بازی کودکان برای شهروندان قمی ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: پیاده‌راه ارم، مجموعه ورزشی شهیدان جودی، مجموعه ورزشی ذوالفقار، بلوار شهید اسماعیل صادقی، بوستان زائر کنار خضر نبی (ع) و بوستان ارکیده جنب بلوار شهید صادقی از دیگر پروژه‌های شهری است که سال ۱۴۰۱ با هزینه مالیات بر ارزش افزوده مردم قم تکمیل شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قم با اشاره به اثربخشی درآمدهای مالیاتی به منظور بهبود وضعیت سیما و منظر و محیط‌زیست شهری گفت: همراهی فعالان اقتصادی و مردم در امور مالیات موجب بهبود کیفیت زندگی در شهرها خواهد شد.

کد خبر 672660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.