چرا آلمانی‌ها قبل از ازدواج، ظرف می‌شکنند؟

مردم آلمان مراسمی طی ازدواج برگزار می‌کنند که در آن ظروف به نشانه خوشبختی برای زوج جوان، توسط حاضرین شکسته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شکسته شدن ظروف در بسیاری از نقاط دنیا هنگام عروسی می‌تواند نشانه شومی برای آغاز یک زندگی مشترک باشد، حال آن‌که مردم آلمان شکستن تمام انواع ظروف، غیر از ظرف‌های شیشه‌ای، را در روز ازدواج نشانه‌ای برای خوشبختی دائمی زوج جوان می‌دانند. مردم آلمان برای ازدواج خود جشنی در مقابل خانه مادر عروس برگزار می‌کنند که در آن تمام افراد شرکت‌کننده باید ظروف شکستنی غیر شیشه‌ای را در هوا پرتاب کنند تا با افتادن روی زمین بشکند. سپس عروس و داماد به تنهایی شروع به جمع کردن تمام قطعات ریز و درشت می‌کنند و آن را نشانه خوشبختی برای خود می‌دانند.

جمع کردن ظروف شکسته توسط عروس و داماد نشان از آن دارد که این دو از همین لحظه برای غلبه بر مشکلات مشترک زندگی خود، دوش به دوش یکدیگر تلاش می‌کنند، از سختی‌ها می‌گذرند و به خوشبختی نهایی و دائمی می‌رسند. این مراسم در زمان‌های گذشته، یک شب قبل از جشن اصلی ازدواج برگزار می‌شد و مردم آن زمان بر این باور بودند که جمع کردن ظروف شکسته و تلاش برای در امان ماندن از بریدگی دست و پاها، نشانه ورود عروس و داماد از مرحله نوجوانی و جوانی به مرحله پختگی است و این دو برای شروع یک زندگی مشترک آماده هستند. با این حال، امروزه جشن شکستن ظروف یک هفته قبل از مراسم ازدواج شروع می‌شود و جالب این‌که گاهی اوقات با جایگزینی آئین دیگری همراه است.

مهمانان حاضر در جشن شکستن ظروف، قبل از شروع مراسم باید فضایی را در مقابل یا نزدیکی منزل خانواده عروس بیابند که کسی در آن‌جا در حال عبور نیست و ظروف شکسته خطری را پیش‌روی دیگران قرار نمی‌دهد. این مراسم بدون دعوت رسمی از همسایه‌ها و فامیل انجام می‌شود و تنها عروس و داماد تاریخ و ساعت آغاز مراسم را اعلام می‌کنند و افرادی که از آن باخبر می‌شوند، داوطلبانه در جشن شرکت می‌کنند. هیچکس حق گلایه برای دعوت نشدن یا حضور نداشتن در جشن را نخواهد داشت، با این حال افرادی که به جشن نمی‌آیند، پس از مراسم ازدواج با هدایای کوچکی از عروس و داماد دیدن می‌کنند.

کد خبر 672648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.