عملکرد مدیریت شهری در حوزه حجاب و عفاف فراتر از وظایف قانونی است

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مطالبات ما به عنوان شورای اسلامی شهر مازاد بر وظایف قانونی مدیریت شهری است، باید هرکجا که امکان دارد به‌ عنوان وظیفه شرعی به توسعه برنامه‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن محرری امروز _سه‌شنبه بیستم تیرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به فرارسیدن سالروز قیام خونین مردم مشهد و کشتار آن‌ها در مسجد گوهرشاد اظهار کرد: از آن زمان تاکنون غیورمردانی در دفاع از حجاب و عفاف جان خود را بر کف نهادند.

وی افزود: انقلاب اسلامی با رهبری امام راحل بزرگ‌ترین دستاورد را برای زنان داشته و آن هویت‌بخشی به زن مسلمان ایرانی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در غرب نگاه ابزاری به زن و در شرق منزوی کردن آن موجب دوری از جایگاه واقعی زن شده است، اما انقلاب اسلامی با کادرسازی و پشتیبانی از حضور زن، به آن معنای دیگری بخشیده است.

محرری با بیان اینکه زن نقش‌آفرین ایرانی الگوی سوم زنان در جهان است، تصریح کرد: امروزه دشمن به دنبال تزلزل کانون خانواده با ابزار حذف حجاب و ایجاد خدشه در این الگو بوده و برخورد روشن و قانونی با مفسدان حوزه فرهنگی و اعتقادی مردم خواست دلسوزان و متدینین است.

وی تاکید کرد: مدیریت شهری قم به حمایت از برنامه‌های فرهنگی و موضوعات مرتبط با حجاب و عفاف در سطح شهر اعتقاد راسخ دارد و اقدامات فرهنگی در حیطه حجاب و عفاف در فضاهای مرتبط با مدیریت شهری به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: مسئولیت قانونی شهرداری احداث، توسعه و مراقبت از فضای سبز شهری است، اما شهرداری قم در این حوزه فراتر از وظیفه قانونی خودش عمل کرده است.

محرری ادامه داد: طی دهه اخیر شاهد توسعه فضای سبز و افزایش سطح کمی و کیفی بوستان‌های شهری در قم هستیم که برای همه محسوس است، این موضوع در شرایط مشکلات آب و هوایی موجب افتخار مدیریت شهری قم است.

وی با تأکید بر اینکه اقدامات حوزه فضای سبز شهر قم قابل ارائه و گزارش به سایر شهرها است، گفت: مطالبات ما به عنوان شورای اسلامی شهر مازاد بر وظایف قانونی مدیریت شهری است، باید هرجایی که امکان دارد به‌عنوان وظیفه شرعی به توسعه برنامه‌های فرهنگی در حوزه حجاب و عفاف کمک کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: تاکنون شهرداری قم حمایت خوبی از برنامه‌های فرهنگی و مصوبات قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی داشته است. انتظار شورای اسلامی شهر از شهرداری قم، توسعه برنامه‌های فرهنگی به‌صورت منسجم است و هر کجا که در این زمینه نیاز به مصوبه و ردیف بودجه باشد، شورای اسلامی شهر برای حمایت از شهرداری آمادگی کامل دارد.

محرری اضافه کرد: اراده مدیریت شهری برای تقویت برنامه‌های فرهنگی جدی است و شورای اسلامی شهر قم نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

کد خبر 672639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.