کاهش هزینه‌ها با قرائت از راه دور کنتور در شهرهای آلمان

پس از دو سال تلاش مداوم در ۵ کلان‌شهر آلمانی، بالاخره امکان قرائت از راه دور کنتورهای سطوح آب و انرژی در یک آزمایشگاه هوشمند فراهم آمد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران ۵ شهر آلمانی شامل برایزاخ، گوندلفینگن، کیرشتسارتن و لار پس از دو سال تلاش و حضور در آزمایشگاه شهر هوشمند به منظور حل مشکلات اساسی مربوط به استفاده از فناوری‌های هوشمند شامل قرائت از راه دور کنتورهای سطوح آب و گرما، بالاخره مجوز پیاده‌سازی پروژه را دریافت کردند.

پرسش‌هایی که در این رابطه مطرح شد و در آزمایشگاه برای فراهم آوردن قابلیت قرائت از راه دور کنتورها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت، شامل موارد زیر بود:

  • چگونه می‌توان به طور فنی از رویکردهای خلاق شهر هوشمند بهره گرفت؟
  • این رویکردها تا چه اندازه اثربخش است؟
  • شهروندان چگونه می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند؟
  • رویکردها در مورد قرائت از راه دور کنتورها و نظارت بر وقوع احتمالی سیل، از چه میزان پایداری برخوردار است؟

صدور اجازه برای اجرای فناوری‌های شهر هوشمند

بر اساس گزارش‌های ارائه شده از سوی Thüga، بزرگ‌ترین ارائه‌دهنده خدمات آب و انرژی در آلمان، قرائت از راه دور کنتورهای آب و گرما از طریق سنسورهای اینترنت اشیا مزایای اقتصادی بی‌شماری برای تامین‌کننده‌های انرژی به دنبال دارد، زیرا از طریق کاهش نیاز به حضور کارکنان شهرداری برای این منظور در ذخیره منابع مالی آن‌ها و بهینه‌سازی سایر فرآیندها، به عنوان مثال از طریق پایین آوردن دما، نقش مهمی ایفا می‌کند.

مشتریان نیز از فرآیند قرائت از راه دور کنتورها بهره‌مند می‌شوند زیرا دیگر شاهد وقوع خطا در ثبت داده‌های مربوطه نخواهند بود و هزینه واقعی مصرف انرژی و آب را واریز خواهند کرد.

نحوه عملکرد فرآیند قرائت از راه دور آب و انرژی

سنسورهای اینترنت اشیا به اندازه‌گیر سطح آب زیرزمینی، آب جاری و حوضه‌های نگهداری آب باران کمک می‌کند و به ثبت داده‌های واقعی در این رابطه می‌پردازد. به عنوان مثال در شهرستان کیرشتسارتن، میزان آب موجود در محوطه باز یک سازه پس از بارش باران به وسیله سیستم‌های دیجیتالی اندازه‌گیری و داده‌ها به‌طور خودکار و مرتب به دستگاه دریافت‌کننده هوشمند ارسال می‌شود. زمانی که سطح آب به‌طور ناگهانی تغییر کند، اندازه‌گیری دیجیتالی بیشترین کارایی را خواهد داشت زیرا داده‌های مربوط به آن در همان مراحل اولیه با تولید یک هشدار به مرکز پردازش ارسال می‌شود که همین امر می‌تواند واکنش سریع و به‌موقع مدیران را برای جلوگیری از وقوع بحران و تلاش برای افزایش تاب‌آوری شهر در مقابل تغییرات اقلیمی و کاهش وقوع سیل‌های مخرب در درازمدت به دنبال داشته باشد.

کد خبر 672638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.