بانوان شمشیرباز سپاهانی آماده مسابقات هانگژو می‌شوند / چتر حمایتی فدراسیون کجا است؟

بانوان شمشیر باز کشورمان این روزها مهیای رقابت‌های آسیایی هانگژو می‌شوند و تمرینات خود را به صورت منظم پیگیری می‌کنند اما نکته جالب توجه این است که فدراسیون شمشیربازی آنچنان که باید و شاید حمایت همه‌جانبه‌ای را از بازیکنان خود نداشته و همین موضوع زمینه اعتراض ملی‌پوشان کشورمان را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بانوان شمشیرباز تیم فولاد مبارکه سپاهان که در نیم‌فصل اول لیگ برتر شمشیربازی با کسب مقام اول در هر سه اسلحه اپه، فلوره و سابر موفق شدند عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کنند، روز پنجشنبه _بیست‌ودوم تیرماه نیم‌فصل دوم این رقابت‌ها را آغاز خواهند کرد.

سپاهان از جمله باشگاه‌هایی به‌شمار می‌رود که بازیکنان فراوانی را به تیم ملی کشورمان معرفی کرده است و هم‌اکنون نیز، فاطمه ابوالحسنی، زهرا عابدینی و مبینا مقدسی‌تبار نمایندگان سپاهان در تیم ملی هستند.

با توجه به اینکه بانوان شمشیرباز کشورمان در این روزها مهیای رقابت‌های آسیایی هانگژو می‌شوند، تمرینات خود را به صورت منظم پیگیری می‌کنند اما نکته جالب توجه این است که فدراسیون شمشیربازی آنچنان که باید و شاید حمایت همه‌جانبه‌ای را از بازیکنان خود نداشته و همین موضوع زمینه اعتراض ملی‌پوشان کشورمان را فراهم کرده است.

در همین زمینه و در خصوص وضعیت لیگ برتر شمشیربازی، رقابت‌های آسیایی هانگژو همچنین شرایط بازیکنان تیم ملی گفت‌وگویی با نمایندگان سپاهان در تیم ملی داشته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

سپاهان حمایت بیشتری نسبت به سایر باشگاه‌ها دارد

زهرا عابدینی، بازیکن تیم ملی و باشگاه سپاهان درباره وضعیت شمشیربازی طلایی‌پوشان و تیم‌داری این باشگاه اظهار کرد: چهار سال است که در عضویت تیم سپاهان هستم و خوشبختانه شرایط مطلوبی را تجربه کرده‌ام؛ همچنین طی دو سال گذشته روند روبه‌رشدی در پیش گرفته‌ایم و در تمام اسلحه‌ها موفق به کسب عنوان قهرمانی شده‌ایم.

وی افزود: تیم‌داری طلایی‌پوشان در شمشیربازی تأثیر فراوانی روی پیشرفت بازیکنان این رشته داشته است، چراکه سبب می‌شود آن‌ها برای حضور در لیگ برتر با یکدیگر رقابت داشته باشند؛ سپاهان از جمله تیم‌هایی به‌شمار می‌رود که از بازیکنان خود حمایت بیشتری می‌کند.

بانوان شمشیرباز سپاهانی آماده مسابقات هانگژو می‌شوند/ چتر حمایتی فدراسیون کجاست؟

شمشیربازان باید مورد حمایت قرار بگیرند

شمشیرباز کشورمان با اشاره به کیفیت لیگ برتر شمشیربازی تصریح کرد: لیگ برتر شمشیربازی از کیفیت بالایی برخوردار است و همان‌گونه که اشاره کردم، در چند سال اخیر پیشرفت بازیکنان به چشم می‌خورد. رشته ورزشی ما کمی پرهزینه است و اگر به لحاظ تأمین تجهیزات حمایت بیشتری از بازیکنان شاغل در شمشیربازی شود، شرایط بهتر خواهد بود. برای مثال تیغه‌های اسلحه ما مدام آسیب می‌بیند؛ بدون تردید حمایت بازیکنان در این زمینه پیشرفت آن‌ها را به همراه خواهد داشت.

تنها چهار بازیکن برای هانگژو اعزام می‌شوند

عابدینی درباره وضعیت رقابت‌های تیم ملی خاطرنشان کرد: حدود دو سال است که برای تیم کشورمان بازی می‌کنم و در این مدت اردوهای متعددی را پشت سر گذاشته‌ام که حاصل آن کسب مقام سوم اسلحه سابر در رقابت‌های آسیایی زیر ۲۳ سال بوده است.

وی با اشاره به مسابقات پیش روی تیم کشورمان گفت: رقابت‌های آسیایی هانگژو مهم‌ترین رقابتی است که پیش رو داریم؛ هرچند در ماه آینده مسابقات کشوری برگزار خواهد شد و از بین شرکت‌کنندگان ۸ بازیکن برتر به اردوی انتخابی می‌روند که از میان آن‌ها تنها چهار نفر به مسابقات آسیایی اعزام خواهند شد.

هیچ پاداش ملی برای ما در نظر گرفته نشده است

بازیکن تیم شمشیربازی سپاهان در خصوص وضعیت پاداش‌های در نظر گرفته شده برای شمشیربازان خاطرنشان کرد: بهترین پاداشی که تاکنون داشته‌ام همان مبلغ دریافتی بوده که باشگاه سپاهان برای بازیکنان خود در نظر گرفته و تا این لحظه تقدیر دیگری از ما نشده است.

وی در پاسخ به این سوال که اگر روزی سکان‌دار شمشیربازی بانوان باشد در نخستین گام چه می‌کند، تصریح کرد: در اولین گام مربیانی را برای هدایت تیم ملی در نظر می‌گیرم که بازیکنان بتوانند تحت هدایت وی تکنیک خود را ارتقا دهند؛ همچنین از باشگاه سپاهان تقاضا می‌کنم با وجود توجه ویژه‌ای که در دو سال اخیر به ما داشته‌اند، حمایت بیشتری از ما داشته باشند. مبلغ دریافتی شمشیربازان نسبت به سایر رشته‌ها کمتر است، هرچند که تنها پاداش بازیکنان ما همان مبلغی است که از باشگاه دریافت می‌کنند اما اگر مبلغ قراردادها کمی بیشتر شود، بهتر خواهد بود.

بانوان شمشیرباز سپاهانی آماده مسابقات هانگژو می‌شوند/ چتر حمایتی فدراسیون کجاست؟

تیم‌داری سپاهان باعث شده است محک بخوریم

در ادامه فاطمه‌سادات ابوالحسنی، دیگر بازیکن ملی پوش سپاهان با اشاره به وضعیت این در تیم شمشیربازی اظهار کرد: سه سال است که در رشته شمشیربازی اسلحه اپه با سپاهان همکاری می‌کنم و می‌توانم بگویم وضعیت تیمی ما بسیار خوب است و سرپرست تیم حمایت ویژه‌ای از بازیکنان دارد.

وی ادامه داد: تیم داری طلایی‌پوشان در شمشیربازی برای بازیکنان بسیار مؤثر است و سبب می‌شود آن‌ها محک جدی بخورند چراکه سطح مسابقات لیگ برتر از سایر رقابت‌ها بالاتر است؛ لیگ شمشیربازی بانوان سطح کیفی بالایی دارد و بسیاری از تیم‌ها بازیکنان ملی‌پوش را در اختیار گرفته‌اند. سپاهان نیز از این قاعده مستثنی نیست و بازیکنان ملی‌پوشی را در اختیار دارد که بیشتر آن‌ها بومی هستند.

سپاهان در شمشیربازی حرف اول را می‌زند

ملی‌پوش کشورمان درباره باشگاه‌هایی که در رشته شمشیربازی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند تصریح کرد: در اصفهان تیم سپاهان همیشه حرف اول را می‌زند و در دوره‌های اخیر نیز موفق به کسب عنوان قهرمانی شده است اما تیمی همچون یزد هم می‌تواند یک مدعی باشد.

وی افزود: تیم ملی در رده‌های مختلف مسابقاتی را برگزار می‌کند که در حال حاضر رقابت‌های آسیایی هانگژو مهم‌ترین آن‌ها به‌شمار می‌رود؛ برای این تورنمنت ۸ نفر به اردوی انتخابی خواهند رفت و پس از تقابل با یکدیگر از بین آن‌ها چهار نفر به مسابقات آسیایی اعزام خواهند شد.

به جوانان شمشیرباز میدان دهید

ابوالحسنی در تشریح وضعیت تیم ملی تصریح کرد: بدون تردید شرایط تیم ملی می‌تواند بسیار بهتر باشد و امیدواریم میدان بیشتری در اختیار جوانان قرار بگیرد؛ اگر بتوانم در مسابقات بزرگسالان که به میزبانی تهران برگزار می‌شود، در جمع ۸ نفر برتر قرار بگیرم، شانس بازی در هانگژو را خواهم داشت.

وی پیرامون تمرین در سالن روزبه سرهنگ‌پور گفت: این مجموعه محیط جغرافیایی بسیار خوبی قرار دارد و اصفهان نیز به لحاظ تجهیزات حرف اول را در کشور می‌زند؛ هرچند که در حال حاضر با مشکلاتی مواجه شده‌ایم اما امیدوارم هرچه سریع‌تر این مسائل برطرف شود.

بانوان شمشیرباز سپاهانی آماده مسابقات هانگژو می‌شوند/ چتر حمایتی فدراسیون کجاست؟

بازیکنان شمشیربازی باید دیده شوند

ملی‌پوش اسلحه اپه کشورمان با اشاره به میزان دریافتی ناچیز بازیکنان این رشته خاطر نشان کرد: دریافتی ما تنها از طریق باشگاه سپاهان است و با وجود حمایتی که مدیران این باشگاه از بازیکنان دارند؛ فکر می‌کنم مبلغ قرارداد شمشیربازان نسبت به سایر رشته‌ها کمتر است و امیدوارم این شرایط بهتر شود.

وی افزود: تا این لحظه پاداش مورد توجهی نداشته‌ایم و تنها دریافتی ما همان مبالغی است که باشگاه برای بازیکنان خود در نظر گرفته است، در واقع تنها دلیلی که سبب شده است شمشیربازان به فعالیت خود ادامه دهند؛ پشتکار و امید آنها است و اگر مورد حمایت قرار گیرند، پیشرفت چشمگیری خواهند داشت.

ابوالحسنی در پاسخ به این سوال که بزرگترین دغدغه بازیکنان شمشیربازی چیست؟، تصریح کرد: بازیکنان ما بیش از هر چیزی نیاز به دیده شدن دارند؛ زمانی که آن‌ها تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند، باید مسیر آنها هموار شود؛ فکر می‌کنم این رشته دغدغه‌های بسیار زیادی دارد اما مهم‌ترین آن‌ها کمبود تجهیزات است، چراکه شمشیربازی یکی از ورزش‌های پرهزینه به‌شمار می‌رود و نیاز به حمایت دارد، هرچند که استفاده از مربیان کارآمد نیز بسیار مهم است.

آماده هانگژو هستیم اما اعزام نمی‌شویم

مبینا مقدسی‌تبار، به عنوان یکی دیگر از ملی‌پوشان حاضر در سپاهان با اشاره به حضور نداشتن در مسابقات هانگژو اظهار کرد: متأسفانه بازیکنان اسلحه فلوره در رقابت‌های آسیایی هانگژو شرکت نخواهند کرد؛ مشکلات فدراسیون که عمدتاً مالی است، سبب شده است ما اعزام‌های بسیار زیادی را از دست بدهیم، هرچند که اردوهای تیم ملی برگزار می‌شوند و بازیکنان از آمادگی کامل برخوردار هستند. تیم فلوره اسفندماه سال گذشته در مسابقات کویت شرکت کرد و در این تورنمنت موفق به کسب مقام سوم شد که این رقابت آخرین جدال ملی ما تا این لحظه به‌شمار می‌رود.

بانوان شمشیرباز سپاهانی آماده مسابقات هانگژو می‌شوند/ چتر حمایتی فدراسیون کجاست؟

تنها دلیل حضور ما در این رشته علاقه قلبی است

وی در واکنش به مبلغ‌های دریافتی از فدراسیون تصریح کرد: فکر نمی‌کنم میزان قرارداد بازیکنان شمشیربازی نسبت به سایر رشته‌ها بیشتر باشد؛ تا این لحظه بهترین دریافتی من چه در عرصه ملی و چه در زمینه باشگاهی، پاداشی است که از سپاهان دریافت کرده‌ام و تاکنون هیچ هدیه ملی به من داده نشده است. تمام بازیکنان شاغل در رشته شمشیربازی انگیزه درونی دارند و به دلیل علاقه قلبی خود این رشته را ادامه می‌دهند در واقع نمی‌توان گفت آن‌ها به دلیل کسب مقام در این ورزش مشغول به فعالیت هستند.

در شمشیربازی استعدادسوزی می‌شود

مقدسی‌تبار پیرامون بزرگترین دغدغه و نیاز شمشیربازان خاطرنشان کرد: معتقد هستم استعدادهای بسیاری در این رشته هدر می‌رود؛ اگر روزی امور این ورزش را بر عهده بگیرم برای بازیکنانی که تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند تا مایه سربلندی ایران باشند، ارزش بیشتری قائل می‌شوم. مشکلات مالی از دغدغه‌های بازیکنان شمشیرباز به‌شمار می‌رود اما اعزام و برگزاری منظم اردوها یکی دیگر از خواسته‌های ملی‌پوشان است، چراکه آن‌ها انتظار دارند نتیجه زحمات خود را ببینند.

کد خبر 672609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.