کرمان با سوگواره «سرو سرخ» به پیشواز محرم و صفر می‌رود

شهردار منطقه دو کرمان از برگزاری سوگواره هنری «سرو سرخ» برای اجرای نقاشی روی المان‌های پیش‌ساخته (عَلَم) توسط هنرمندان کرمانی در ایام محرم و صفر خبر داد.

علی رحیمی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز فراخوان سوگواره «سرو سرخ» اظهار کرد: در این رویداد ۳۰ عَلَم عاشورایی برای طراحی در اختیار ۳۰ هنرمند که طرح‌های آن‌ها در دبیرخانه سوگواره تأیید شده است، قرار می‌گیرد.

وی محل اجرای سوگواره را کوچه شماره ۱۶ خیابان بحرالعلوم واقع در شهرک شهید باهنر کرمان دانست و افزود: این محل با توجه به عریض‌بودن محدوده و مجاورت با بوستان نظام مهندسی، انتخاب شده است که هنگام اجرای سوگواره مسدود می‌شود.

شهردار منطقه دو کرمان از قرار دادن ۷۰ کتل در محل اجرای سوگواره «سرو سرخ» خبر داد و خاطرنشان کرد: زمان برگزاری سوگواره سی‌ام تیرماه اعلام شده است و هنرمندان تا بیست‌وهشتم تیرماه فرصت دارند آثار خود را از طریق نشانی اینترنتی sarve.sorkh.kerman@gmail.com و شماره تماس ۰۹۱۳۵۸۰۴۸۶۷ ارسال کنند.

رحیمی‌راد با بیان اینکه همزمان با برگزاری سوگواره، تعزیه‌خوانی و موسیقی عاشورایی در محل اجرا خواهد شد، از نصب علم‌های طراحی‌شده با تکنیک رنگ اکریلیک، در ایام محرم و صفر در سطح منطقه خبر داد و گفت: به پنج نفر از برگزیدگان جوایز ارزشمندی اهدا می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد: آثار ارزشمندی در این سوگواره توسط هنرمندان خلق شود.

کد خبر 672593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.