رکورد مصرف برق کشور شکست

سخنگوی صنعت برق گفت: حد نصاب میزان مصرف برق کشور امروز (دوشنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۹)، برای سومین روز متوالی شکسته شد و به ۷۲ هزار و ۴۸۵ مگاوات رسید.

به گزارش ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: بیشترین تقاضای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته ۶۹ هزار و ۴۵۸ مگاوات بود که در ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده بود که این میزان در مقایسه با آخرین رکورد امسال رشد ۴.۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: شبکه سراسری برق کشور پایدار است و تمام همکاران صنعت برق در بخش‌های تولید نیروگاهی انتقال و توزیع مشغول خدمت‌رسانی برای تأمین و تحویل برق مطمئن به کلیه مشترکان هستند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه امروز رکورد اوج بار شکل گرفته است، گفت: با توجه به گرم‌تر شدن اکثر نقاط کشور از کلیه هموطنان درخواست می‌کنیم با انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف برق و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کُند کولرهای آبی صنعت برق را در روزهای گرم تابستان یاری کنند.

به گزارش ایمنا، بر اساس آمار منتشر شده از طرف شرکت مدیریت منابع برق ایران، مصرف برق روز گذشته _یکشنبه هجدهم تیرماه_ در ساعت ۲۰:۴۱، به ۶۷,۷۱۸ مگاوات رسید. پیک مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۰۴۸۷ مگاوات بود که رشد ۱۱.۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین ساعت ۱۴:۱۵ روز گذشته پیک مصرف برق ۷۱,۹۸۶ مگاوات بود، درصورتی‌که میزان مصرف برق در مدت مشابه سال گذشته ۶۳,۴۴۵ مگاوات بوده که بیانگر رشد ۱۳.۴ درصدی است.

ردیف تاریخ زمان نیاز مصرف برق در پیک نیاز مصرف برق در پیک (سال گذشته) ذخیره نیروگاه‌ها مصرف برق صنایع تولید نیروگاه‌های تجدید پذیر (مجموع ۲۴ ساعت) میانگین فرکانس
۱ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۲۰:۴۱ ۶۷۷۱۸ ۶۰۴۸۷ ۷۰۴ ۴,۳۸۱ ۶۴۶۴ ۴۹.۸۴
۲ ۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۱۴:۲۹ ۷۱۹۸۶ ۶۳۴۴۵ ۳۸۸ ۳,۹۶۹ ۶۴۶۴ ۴۹.۸۴

کد خبر 672580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.