آخرین وضعیت شبکه برق کشور از زبان وزیر نیرو/ به هیچ عنوان خاموشی نخواهیم داشت

وزیر نیرو گفت: پیش‌بینی می‌شود تا ساعت‌های آینده میزان مصرف برق به ۷۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد؛ بر همین اساس از مشترکان درخواست می‌شود در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

به گزارش ایمنا، علی‌اکبر محرابیان اظهار کرد: هفته بسیار گرمی را پشت سر می‌گذاریم، به‌طوری‌که شدت گرما بر اساس اعلام سازمان هواشناسی در ۱۱ سال اخیر بی‌سابقه است.

وی افزود: شبکه برق کشور با وجود این شرایط دمایی در پایداری کامل قرار داشته و تولید برق همچنان ادامه دارد.

وزیر نیرو گفت: روز گذشته میزان مصرف به مرز ۷۲ هزار مگاوات رسید و برای امروز پیش‌بینی می‌شود تا ۷۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش یابد. این میزان مصرف نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود شش‌هزار مگاوات و نسبت به رکورد سال گذشته نیز بیش از سه‌هزار مگاوات بیشتر است.

وی درباره احتمال خاموشی در کشور، خاطرنشان‌کرد: به‌هیچ‌عنوان خاموشی نخواهیم داشت و همه تلاش‌ها بر این است که برق موردنیاز تمام بخش‌های کشور تأمین شود. ممکن است حوادث جزئی بروز کرده و خاموشی ایجاد کند، اما عمومی نیست.

محرابیان ضمن تشکر از همراهی مردم در رعایت مصرف، بر تداوم صرفه‌جویی از سوی همه مشترکان تأکید کرد و گفت: همراهی تمام مردم امکان تأمین برق را فراهم می‌کند.

پیش‌بینی عبور مصرف برق از مرز ۷۳ هزار مگاوات

حمیدرضا پیرپیران نیز در این زمینه اظهار کرد: دیروز اوج مصرف به عدد ۷۲ هزار مگاوات رسید که نسبت به اوج مصرف پارسال حدود ۲۵۰۰ مگاوات بیشتر است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود امسال حداقل پنج درصد رشد مصرف برق داشته باشیم، البته در سال‌های اخیر نیز رشد مصرف برق در کشور به همین میزان بوده است که یک تفاوت جدی با میزان تعداد مشترکانی که هر سال به شبکه برق کشور اضافه می‌شوند، دارد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر خاطرنشان کرد: سالانه حدود یک میلیون مشترک به ۳۹ میلیون مشترک صنعت برق اضافه می‌شود با این احتساب یعنی هر سال حدود ۲.۵ درصد به تعداد مشترکان افزوده می‌شود، اما رشد مصرف دو برابر رشد میزان تعداد مشترکان است که منجر به ناترازی در تولید و مصرف می‌شود و اکنون حدود ۱۲ هزار مگاوات ناترازی بین تولید و مصرف داریم.

وی ادامه داد: چهار ماه خرداد، تیر، مرداد و شهریور اوج مصرف برق اتفاق می‌افتد و در هشت ماه دیگر سال شرایط بهتری داریم. میزان اوج مصرف کشور در فصل گرم ۴۰ تا ۴۵ درصد بیشتر از میزان مصرف در زمستان است

کد خبر 672566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.