تشکیل گشت کنترلی برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از تشکیل گشت کنترلی با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، به منظور جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سراسر استان، خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، جلسه کارگروه هماهنگی برخورد با تخلفات ساختمانی استان باحضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مدیران مرتبط در قوه مجریه و قضائیه استان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و … تشکیل شد.

در حاشیه این نشست مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: در این جلسه مقرر شد گشت کنترلی با همکاری شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ایجاد و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین احکام قطعی (در حوزه تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز) با هماهنگی میان دستگاه‌ها و با حضور فرماندار شهرستان مربوطه، فرمانده انتظامی و دادستان اجرایی می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: سایر احکام غیرقطعی نیز مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

زینلیان اظهار کرد: ضمناً مقرر شد کلیه انشعابات خلاف قانون (برق و آب) ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته در سال‌های اخیر در اسرع وقت جمع‌آوری شوند.

وی تصریح کرد: طبق مصوبات این جلسه، دادستان استان به منظور ایجاد وحدت رویه مناسب در مراجع قضائی، پیگیری‌های لازم را به عمل خواهد آورد. اداره کل راه و شهرسازی استان نیز پهنه‌های مناسبی را برای رفع نیاز باغ ویلا در سطح استان پیش بینی خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برای بازگرداندن زمین‌های کشاورزی به حالت اول نیز اداره کل جهاد کشاورزی استان پیگیری و پیشنهادات خود را ارائه کند.

وی افزود: همچنین ساماندهی صنف املاک ساختمان نیز توسط پلیس اماکن پیگیری خواهد شد.

کد خبر 672559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.