نمایشگاه آثار تاریخی استردادی، در هفته دولت برگزار می‌شود

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: آثار استردادی دولت سیزدهم در هفته دولت در معرض نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

به گزارش ایمنا، علی دارابی صبح امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه_ در آیین رونمایی از نقش برجسته ساسانی بازگردانده شده از انگلیس اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی پیگیر استرداد اشیای تاریخی خود است. در دولت سیزدهم ٢٩ قلم شیء تاریخی و یک نقش برجسته ساسانی به کشور بازگردانده شد و این مجموعه در هفته دولت به نمایش عمومی گذاشته می‌شود.

وی افزود: سال گذشته ٢٩ اثر از فرانسه بازگردانده و این نقش برجسته ساسانی که امروز رونمایی شد، ٣۵ سال پیش از کشور غیرقانونی خارج شده بود و هفت سال پیش در انگلیس کشف و پس از سه ماه نمایش در این کشور با همکاری وزارت امور خارجه و معاونت حقوقی دفتر رئیس‌جمهور حدود دو هفته پیش از مسیر کشور امارات به کشور بازگردانده شد.

قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بیش از ٣٠ نقش برجسته دوره ساسانی داریم که سه اثر (ثابت) در قلمروی ایران فرهنگی است و باقی‌مانده آن در کشور خودمان است. یک کمیته مشترک با همکاری پژوهشگاه تشکیل می‌شود تا اصالت‌سنجی آثار کشف، مسترد و در کلاس جهانی بررسی شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 672522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.