وزارت نیرو: شبکه برق پایدار اما تحت فشار است

سخنگوی صنعت برق گفت: هم‌زمان با عبور اوج بار مصرف برق از ۷۲ هزار مگاوات، گرچه شبکه برق تحت فشار شدید قرار گرفته، اما همچنان پایدار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هم‌زمان با تشدید گرمای هوا در روزهای پایانی نخستین ماه تابستان ۱۴۰۲، میزان مصرف برق در کشور برای دومین بار رکورد زد، به‌طوری‌که روز گذشته، یکشنبه، هجدهم تیرماه میزان مصرف برق کشور به ۷۱ هزار و ۹۸۷ مگاوات رسید و در ادامه از ۷۲ هزار مگاوات عبور کرد.

شبکه برق تحت فشار قرار دارد

در این رابطه، مصطفی رجبی‌مشهدی، سخنگوی صنعت برق با اشاره به شکستن پیاپی رکورد اوج مصرف برق گفت: شبکه برق هم‌اکنون پایدار است و همه نیروهای عملیاتی در آماده‌باش هستند، اما فشار مصرف شبکه را تحت فشار شدید قرار داده است.

اقدامات پیشنهادی برای کاهش مصرف برق

اوج‌بار مصرف برق طی ۵ روز گذشته برای چهارمین‌بار متوالی رکوردشکنی کرد و به بیشترین میزان خود از ابتدای تاریخ برق‌دار شدن ایران رسید.

بر این اساس لازم است که همه هموطنان در سراسر کشور به‌منظور تأمین برق پایدار در مصرف بهینه برق و صرفه‌جویی همکاری لازم را صورت دهند.

اقداماتی نظیر، استفاده از کولر آبی روی دور کند، تنظیم دمای کولر گازی روی ۲۴ درجه و بیشتر، خاموش کردن وسایل برقی نظیر تلویزیون در زمانی که استفاده نمی‌شود، تعدیل روشنایی منزل و استفاده نکردن از وسایل پرمصرف در زمان اوج بار از جمله اقداماتی است که پایداری شبکه برق را تضمین می‌کند.

پاداش صرفه‌جویی راهکاری برای انگیزه کاهش مصرف

ساعات اوج بار مصرف برق مطابق اطلاعیه توانیر از ساعت ۱۱ الی ۱۷ هر روز است.

همچنین مشترکان برق می‌‎توانند، با کاهش مصرف نسبت به سال گذشته از پاداش صرفه‌جویی برق بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

رشد ۱۳.۴ درصدی میزان مصرف برق خانگی در روز گذشته 

کد خبر 672519

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.