دعوت بلاروس از ورزشکاران ایرانی برای حضور در مسابقات اوراسیا

سفیر بلاروس در دیدار با وزیر ورزش و جوانان از ورزشکاران ایران دعوت کرد که در مسابقات اوراسیا که در ۲۰ رشته و به میزبانی بلاروس برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران صبح امروز _دوشنبه نوزدهم تیرماه_ با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حمید سجادی در این دیدار اظهار کرد: به دنبال این هستیم که همکاری و تعاملات دو کشور در زمینه ورزش و جوانان به شکل خوبی پیش برود. ما حوزه جوانان را نیز داریم و از این‌رو علاوه بر ورزش می‌خواهیم در حوزه جوانان نیز ارتباط پررنگی داشته باشد.

وی با اشاره به حضورش در نشست وزرای ورزش کشورهای عضو یونسکو در کشور آذربایجان افزود: در حاشیه این جلسه دیداری با وزیر ورزش بلاروس داشتیم و صحبت‌های خوبی انجام شد. بعد از بازگشت از آذربایجان نامه‌ای از بلاروس دریافت کردیم که در آن از تیم‌های ما برای حضور در مسابقات اوراسیا دعوت شده بود. بسیار از این دعوت خوشحالیم و از معاونت قهرمانی خواستم که فدراسیون‌هایی که آمادگی را دارند در این مسابقات شرکت کنند.

وزیر ورزش ادامه داد: ورزش در جامعه اثرات بسیار خوبی دارد و یکی از این اثرات دوستی کشورها است که ما در این زمینه آمادگی همکاری را داریم. در بعضی رشته‌ها دو کشور زمینه همکاری خوبی دارند، به‌طور ویژه در رشته دوومیدانی که سال‌ها خود من فعالیت می‌کردم.

سجادی خاطرنشان کرد: این آمادگی را داریم که همکاری دو کشور را در حوزه ورزش و جوانان بیشتر کنیم، از این‌رو مقدمات امضای برنامه اجرایی را فراهم خواهیم کرد. ورزش چوگان و ورزش زورخانه‌ای دو رشته‌ای است که قدمت تاریخی در کشور ایران دارد و می‌توانیم تجربیات و امکانات خود را در اختیار بلاروس قرار دهیم که این دو رشته در آن کشور نیز توسعه پیدا کند.

دمیتری کالتسوف، سفیر بلاروس در جمهوری اسلامی ایران نیز در این جلسه با ابراز خوشحالی از دیدار با وزیر ورزش و جوانان ایران اظهار کرد: تمایل زیادی داریم که ایران در مسابقات اوراسیا که به میزبانی بلاروس چند وقت دیگر برگزار خواهد شد، شرکت کند. این مسابقات در ۲۰ رشته برگزار می‌شود و از این‌رو با ارسال دعوت‌نامه از ایران خواستیم که رشته‌های مختلف در مسابقات حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: ورزش مردم همه کشورها را به هم نزدیک می‌کند و خیلی خوشحال می‌شویم که پذیرای دوستان ایرانی در بلاروس باشیم. در حال حاضر ارتباط خوبی با کشور ایران در حوزه‌های مختلف داریم اما چشم‌انداز ما از ارتباط و همکاری با ایران خیلی گسترده‌تر است. سال گذشته دختران فوتسالیست بلاروس به ایران آمدند و با تیم ایران بازی کردند. تمایل داریم در رشته‌های مختلف میزبان ورزشکاران ایرانی باشیم. شرایط آب و هوایی در بلاروس مطلوب ورزشکاران است و تیم‌های ایرانی می‌توانند اردوهای خود را در این کشور برگزار کنند.

در این دیدار سفیر بلاروس به‌طور رسمی از وزیر ورزش و جوانان ایران برای حضور در افتتاحیه مسابقات اوراسیا دعوت به عمل آورد.

کد خبر 672498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.